١٣٩٦/١١/١٥ ٦:٥٢ ب ظ
کد خبر : ٧١١٢٦
درپیگیری خبر"سهام انرژی"ازمدیرعامل بورس کالا مطرح شد:
خریداران‌غیرواقعی پلیمر را با مشارکت انجمن‌‌ پلاستیک حذف می‌کنیم
در پیگیری خبر منتشرشده در"سهام انرژی" به نقل از مدیرانجمن صنایع پلاستیک مبنی بر عدم دسترسی مصرف کنندگان واقعی پلیمر در بورس کالا، این موضوع در گفتگو با مدیرعامل بورس کالا مطرح شد. وی در این زمینه اظهار داشت: اگرانجمن ملی پلاستیک، خریداران پلیمر را مصرف کننده واقعی نمی داند، ما ازاین انجمن می خواهیم که مجددا اسامی خریداران غیرواقعی را ازسایت بهین یاب به ما معرفی کند تا آنها را از لیست خریداران حذف کنیم.
 به گزارش سهام انرژی، سلطان نژاد مدیرعامل بورس کالا به خبرنگار ما گفت: سایت بهین یاب تنها سایت مرجعی است که به اشخاص اجازه می دهد با مجوز مرتبط در رینگ تقاضای خرید بورس کالا قرار گیرند. لذا برای جلوگیری از هرگونه تخلف واسطه‌گری، لیست اسامی از سایت بهین یاب را به انجمن ها و نمایندگان بخش خصوصی ارائه دادیم تا آنها مصرف کنندگان غیرواقعی را به ما معرفی کنند و ما آن‌ها را از لیست متقاضیان خرید حذف کنیم.
وی در ادامه گفت: بورس کالا دائم با انجمن ها درارتباط است و در این ارتباط از آن‌ها خواسته است اگر مشکلی در اسامی خریداران می بینند که اینها بعضا تولیدکننده نیستند به بورس کالا اعلام کنند و بورس کالا با همکاری که با وزارت صنایع دارد می تواند این اسامی را از لیست حذف کند.
وی درباره پایش انجمن ملی پلاستیک در زمینه خریداران غیرواقعی  پلیمر در بورس کالا گفت: این انجمن قبلا با دریافت لیست، پایشی را روی اسامی شرکت ها انجام داده است البته موارد نادری هم گزارش دادند اما باز هم اگر در این زمینه نظری نسبت به خریداران غیرواقعی دارند اعلام کنند تا ما با همکاری تعاملی نسبت به حذف خریداران غیرواقعی اقدام می کنیم.    
مدیربورس کالا افزود: البته سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و ما هم دائما در حال پایش و رصد خریداران و فروشندگان هستیم. بورس کالا بیشترین زمان خود را برای برگزاری جلسات با انجمن ها اختصاص می دهد و تاکنون بویژه برای صنایع پایین دستی وقت بیشتری گذاشته شده و می شود و اگر باز انجمن ها مشکلی در این زمینه می بینند اعلام کنند تا ما آن ها را در بهبود اوضاع دخالت می دهیم و مجددا برای بررسی، لیست اسامی شرکت‌ها را در اختیارشان قرار می‌دهیم.
وی درباره سایت بهین یاب گفت: این سایت دائما در حال رصد شدن است و از وزارت صنایع خواستیم تا اسامی را در اختیار انجمن ها قراردهند تا اگر در این زمینه خریداران واسطه گر و یا مصرف کننده غیرواقعی باشند آن ها را از لیست خریداران در بورس کالا حذف کنیم.
وی در زمینه عرضه کنندگان پلیمر در بورس کالا گفت:‌ الان دو هفته ای است که پتروشیمی ها با مشکل عرضه مواجه شدند آن هم به دلیل نداشتن خوراک کافی برای تولید پلیمر بود. البته ما نیز مذاکراتی با صنایع بالادستی پتروشیمی برقرار کردیم تا این میزان عرضه هماهنگ شود. اما از سوی دیگر برای جلوگیری از کاهش عرضه هم ضمن تصمیمی که در کارگروه بورس کالا گرفته شده است، میزان کف عرضه را به پتروشیمی‌ها اعلام کردیم تا در بازار میزان عرضه و تقاضا هماهنگ باشد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در سال ۹۶ حجم بالای محصولات پلیمری و پتروشیمیایی را در طول تاریخ بورس کالایی تجربه کردیم که این نشان می دهد خریداران و فروشندگان، حضور موثر در بازارکالایی بورس دارند.  
 
برای مشاهده خبر منتشر شده در سهام انرژی با مدیرعامل انجمن صنعت پلاستیک اینجا کلیک کنید.
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :