١٣٩٦/١١/٢٤ ٤:٢١ ب ظ
کد خبر : ٧١١٣٠
مدیرعامل پتروشیمی نوری به سهام انرژی گفت:
فروش بیش از۶ هزارمیلیارد تومان محصول پتروشیمی نوری در۱۰ ماه امسال
پتروشیمی نوری در ۱۰ ماهه امسال مجموعا ۶ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان فروش داشته است که این میزان بر اساس تولید ۳ میلیون و ۵۸۱ هزار تن محصول بوده است.
به گزارش سهام انرژی، طاهری مدیرعامل پتروشیمی نوری(برزویه) در حاشیه مجمع فوق‌العاده این شرکت به خبرنگار ما گفت: این میزان تولید محصولات توانست ۴۰ درصد در داخل و ۶۰ درصد آن به صورت صادراتی به فروش برسد. گفتنی است که میزان ارزش صادرات پتروشیمی نوری طی این دوره زمانی یک میلیارد و۳۵ میلیون دلار بوده است.
وی در ادامه افزود: این میزان تولید شرکت تاکنون به ۸۸ درصد برنامه ریزی دست یافته است. باوجودی که شرکت در آذر و دی ماه ۴۵ روز تعمیرات اساسی درجهت رفع تنگناها و افزایش راندمان تولید ، افزایش کیفیت و خلوص محصولات و به تبع آن دستیابی به سود آوری پایدار را دنبال کرد.
وی گفت: تعمیرات اساسی شرکت اثرات مثبت خود را در تولید و کیفیت محصولات گذاشت که خوشبختانه علی رغم ۳۰ میلیون دلار سرمایه گذاری برای تعمیرات باعث شد تا بعضی از محصولات به ظرفیت اسمی نسبت به ۱۰ سال گذشته تاکنون برسند به طوری که بر فرض بنزن ما پس از تعمیرات به ظرفیت اسمی رسید. درمجموع کیفیت محصولات تولیدی شرکت بهترازگذشته شد.

طاهری ضمن اشاره به برنامه ۵ ساله پتروشیمی نوری گفت :‌امیدواریم با پروژه های توسعه ای پیش رو از جمله شیرین سازی برش سنگین به ظرفیت ۲ میلیون تن که قرارداد اولیه آن منعقد شده را پیش ببریم که در این زمینه دانش فنی آن خریداری شده و می توانیم آینده و سودآوری پایدار پتروشیمی نوری را با اجرای پروژه های توسعه ای تضمین کنیم.
وی درباره خوراک مورد نیاز این مجتمع پتروشیمی اظهار داشت:‌خوشبختانه در مورد خوراک مشکل خاصی نیست. باوجودی که نیاز روزانه خوراک این مجتمع ۱۲۰ هزار بشکه است اما در برخی مواقع محدودیت‌های صادراتی برای میعانات گازی وجود دارد و این شرکت خوراک کمتری دریافت کرد اما با مذاکراتی که با شرکت ملی نفت صورت گرفته این قول مساعد داده شده است که خوراک را در حد ظرفیت طراحی شده دریافت کنیم.
شایان ذکر است که پتروشیمی نوری علاوه بر تأمین خوراک پتروشیمی‌های همجوار و همچنین نیاز داخل، مازاد محصولات تولیدی خود شامل پارازایلین، ارتوزایلین، رافینت و برش سنگین را به بازارکشورهای حاشیه خلیج فارس،هند، چین، کره جنوبی و ... صادر می کند.
   
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :