١٣٩٧/٠٢/١٨ ٦:٢٤ ب ظ
کد خبر : ٧١١٦١
درحاشیه نمایشگاه بین‌المللی نفت صورت گرفت:
امضای تفاهم نامه همکاری زیمنس وهلدینگ خلیج فارس
آیین انعقاد تفاهم‌نامه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و زیمنس با هدف همکاری راهبردی طولانی مدت در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت امروز برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری سهام انرژی،  به گزارش سهام انرژی، ربیعی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت:  هلدینگ خلیج فارس و شرکت زیمنس تفاهم نامه‌ای در زمینه خدمات مهندسی، تامین، نگهداری، بازاریابی وآموزش را با عنوان همکاری راهبردی طولانی مدت امضا کردند. همچنین همکاری در زمینه تجهیزات مربوطه توسعه نیرو ومدیریت انرژی، فرآیند صنعت و ساخت فناوری نوین در حوزه سیستم های کنترل نیز از جمله مفاد این تفاهم نامه همکاری بوده است.
ربیعی در ادامه گفت: امضا این تفاهم نامه یک پیام دارد، اینکه رابطه بین زیمنس وهلدینگ خلیج فارس از یک رابطه بین خریدار و فروشنده به رابطه دو شریک استراتژیک وراهبردی تبدیل می شود. در واقع از این به بعد روابط ما منحصر به یک خرید و تامین کالا نخواهد بود بلکه این دو شرکت قادرند دربازار پتروشیمی ایران و خاورمیانه همکاری مشترک داشته باشند. 
وی افزود: امیدواریم این تفاهم نامه آغازی برای همکاری با دیگر شرکت های مطرح دنیا نیز باشد و دیگر شرکت ها نیز به پتروشیمی ایران به عنوان یک همکاری بلند مدت نگاه کنند.
ربیعی تصریح کرد: شرکت زیمنس ایران به عنوان یکی از راهبران تکنولوژی جهانی در صنعت الکترونیک و صنایع ماشینی در صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی است واین تفاهم نامه شرکت زیمنس ایران را ملزم می کند تا به عنوان تامین‌کننده ، مشاور شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و شرکت های زیرمجموعه آن عمل کند.
به گفته وی طی این توافق،  طرفین درخصوص این تفاهم بر اساس بالاترین استانداردهای ممکن جهت ارتقای توانمندی های پتروشیمی کشور به اجرا در خواهد آمد.
ربیعی در پاسخ به سوالی که حضور شرکت زیمنس در پروژه ها بوده است و این تفاهم نامه چه همکاری جدیدی را در پی خواهد داشت گفت: پیش ترها هر یک از شرکت های زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس به صورت مجزا و طی قراردادی همکاری را با زیمنس امضا می کرند و پس از انجام کار قطع همکاری صورت می گرفت و همین روند را نیز شرکت دیگری انجام می داد، حال با این تفاهم نامه بازار پتروشیمی ایران به ویژه نقش هلدینگ به صورت یک همکاری طولانی و نامحدودی برای کل زیر مجموعه هلدینگ پتروشیمی خواهد بود و این تفاهم نامه در مواردی شاید به ارزان بودن و صرفه اقتصادی برای شرکت ها هم منجر شود.  
وی در ادامه به احتمال تغییرات سیاسی در دنیا و اعمال تحریم ها و همکاری با شرکت های خارجی بویژه این تفاهم نامه تاکید کرد: کلیه اتفاق های مثبت در راستای برجام بوده است و در زمیان تحریم ها حتی شرکت های خارجی حاضر نبودند به تعهدات خود عمل کنند بنابراین پس از برجام و قابلیت پروژه ها باعث شد شرکت های خارجی نوسانات سیاسی را در نوع همکاری اعمال نکنند و این تفاهم نامه در شرایطی امضا شد که جو سیاسی و بد عهدی های آمریکا از برجام وجود دارد اما یک شرکت خارجی با وجود چنین اخباری به همکاری بلند مدت اقتصادی رضایت می دهد و این حرکت بسیاری مثبتی برای ماست.   
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :