١٣٩٧/٠٣/٠٦ ١٠:٣٤ ق ظ
کد خبر : ٧١١٦٨
مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:
تامین مالی با صندوق پروژه ها از اهداف توسعه پتروشیمی است
یکی از اهداف و سیاست های مدیریت سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی از جمله صندوق‌ پروژه‌های ارزی و ریالی در امرتوسعه صنعت پتروشیمی است.
به گزارش پایگاه خبری سهام انرژی،  به نقل از نیپنا حسین علیمراد با اعلام این مطلب افزود: بدون تردید با اجرایی شدن قراردادهای جدید، جذب سرمایه گذاری های بین المللی جدید و استفاده از فناوری های نوین مسیر توسعه صنعت پتروشیمی را هموارخواهد کرد و وابستگی متقابل بین اقتصاد جهان و ایران و نهایتا رشد فنآوری را برای کشور به ارمغان خواهد آورد. در این راه صنعت پتروشیمی باید از ابزارهای نوین تامین مالی و کمک سرمایه گذاران خارجی و بانک‌ها و موسسات مالی بین‌‌المللی بهره مند و به‌طور همزمان استفاده کند.
وی با بیان این که در استراتژی توسعه نیازمند برنامه ریزی های جامع با همکاری تمام شرکت ها داخلی و خارجی هستیم، گفت: تعریف طرح های جدید باید با هماهنگی انجام شود تا در مراحل بعدی شرکت ها و طرف های سرمایه گذار با مشکلی مواجه نشوند. وی تصمیم اخیر دولت  مبنی بر تک نرخی شدن ارز را راهبردی صحیح و مناسب دانست که باعث ایجاد ثبات اقتصاد کلان کشور و محیط کسب و کار و در نتیجه حذف یکی از ریسک‌های مهم جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور خواهد شد.
علیمراد درباره تداوم حضورکشورهای اروپایی و آسیایی برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران گفت: چند شرکت چینی، ترکیه ای و انگلیسی در 2 ماه نخست سال 97 مذاکره های اثر بخشی را برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران انجام دادند.
وی اظهار کرد: برخی از شرکت های بخش خصوصی به‌طور مستقل اقدام به مذاکره با شرکت های خارجی می کنند و یا طرح‌هایی مشترک را تعریف می کنند و اگر هماهنگی های لازم با مدیریت برنامه ریزی و نیز مدیریت سرمایه گذاری انجام شود، مسیر این مذاکره ها تسهیل خواهد شد.
مدیرسرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: صنعت پتروشیمی ایران به دلیل وجود زیر ساخت های مطلوب و بازار 400 میلیونی منطقه از ظرفیت های مطلوبی برای سرمایه گذاری برخوردار است و امید است شاهد تحول در این صنعت پیشرو باشیم.
وی ادامه داد: شرکت های مختلف و صاحب نام فعال درصنعت پتروشیمی علاقه مند به حضور درطرح های توسعه ای کشورمان هستند وشرکت های اروپایی و آسیائی توافقاتی را برای مشارکت درتوسعه صنعت پتروشیمی کشورمان طی ماه های اخیر به انجام رسانده اند و امیدواریم بزودی و بتدریج این توافق ها اجرایی شوند.


  
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :