١٣٩٨/٠٤/٢٩ ١:٥٢ ب ظ
کد خبر : ٧١٤٦٣
مدیرعامل پتروشیمی مبین در مجمع سالیانه این شرکت گفت:
حذف کامل لایسنس خارجی درساخت تجهیزات پتروشیمی مبین
شمیم گفت: پتروشیمی مبین تاکنون ۷ هزار میلیارد ریال با پیگیری پروژه ها و انجام آنها صرفه جویی اقتصادی داشته و پیشرفت پروژه ها در زمینه خودکفایی نیزبا لایسنس های ایرانی بوده است.
به گزارش خبرنگار سهام انرژی، شمیم مدیرعامل پتروشیمی مبین صبح امروز(۲۹ تیرماه) در جلسه مجموع سالانه با حضور ۸۵ درصدی سهامداران ضمن ارائه گزارش سالانه این شرکت اظهار داشت:‌ پتروشیمی مبین در سال ۹۷ بر مبنای خودکفایی ساخت داخل حرکت کرده و می کند، به خصوص در زمینه ساخت قطعات توربین و بخش ماشین های دوار اقدامات خوبی را در پی داشته است.
وی اضافه کرد: در این زمینه کلیه لایسنس های خارجی را حذف کردیم و این لایسنس ها انبار شده است و از طریق لایسنس های داخلی توانستیم این مهم را دنبال کنیم.
شمیم در باره صرفه جویی اقتصادی این شرکت اظهار داشت:  تا به حال حدود ۷ هزار میلیارد ریال شرکت پتروشیمی مبین صرفه جویی اقتصادی داشته است و با اقداماتی که صورت گرفته و استفاده از توان داخل به این صرفه جویی اقتصادی رسیده است.
یکی از موضوعات مورد طرح مدیرعامل شرکت مبین که نسبت به آن تعصب هم داشت قطعی و توقف ساعات مصرف یوتیلیتی به مشریان بوده است. شمیم در این زمینه اظهار داشت: از سال ۹۵ تا ۹۷ آمار ساعات توقف که به مشتریان ارائه دادیم کاهشی بوده و این اصلا راضی کننده نیست زیرا رسالت ما ارائه یوتیلیتی مستمر است.
وی ادمه داد: متاسفانه در سه ماهه اول امسال این کاهش شرایطی را بوجود آورد که برای کل سال ۹۸ این ساعات کاهش خود را نشان خواهد داد. البته ۹۰ درصد قطعی ها از طراحی  واجرای غلط  در ۱۵ سال پیش در بخش آبگیر و به خصوص در بخش تعیین متریال لوله و آب دریا بوده است . جی آر پی طراحی شده درزمان و مکان نامناسب طوری بوده که این روند را دچار مشکل کرده است که ما از سال گذشته پروژه ای را برای تغییرآن تعریف کردیم و یک کار مطالعاتی را هم آغاز کردیم و امیدواریم در مجمع سال اینده خبر خوبی در این زمینه خواهیم داشت.
وی در زمینه تامین بودجه این پروژه گفت: برای پیشبرد این طرح مطالعاتی نیازمند تامین بودجه از سهامداران است و به نظر این یک پروژه ملی پتروشیمی است زیرا معنی ندارد بالای ۴۰ درصد تولید پتروشیمی به دلیل شکستگی لوله متوقف شود. درواقع این امر به تولید ملی و بقیه مجتمع ها ضرر می زند.
به گفته وی هر ساعت قطعی در تولید ۹۰ میلیون تومان هزینه دارد لذا باید برای قطع ضرر سهامداران و رهایی از این روند اقدامات مناسبی انجام دهیم.
به گزارش سهام انرژی، پتروشیمی مبین به دلیل مشکلات در ساختار لوله کشی این شرکت و شکست لوله در سال ۹۷منجر به این موضوع شد که بخش تولید پتروشیمی های مرتبط با ارائه محصول و خدمات با مشکل عدم تولید مواجه شوند لذا به گفته شمیم مدیرعامل این شرکت برای رفع این مشکل باید به صورت ساختاری باید سرمایه‌گذاری جدید صورت گیرد و این ساختار لوله کشی مجددا بازسازی شود.
شرکت پتروشیمی مبین، یکی از بزرگترین يوتيليتی‌های متمرکز دنیاست. این مجتمع در منطقه انرژی پارس واقع است. هدف از احداث این مجتمع صرفه جویی در هزینه هاي سرمایه گذاري و تولیدي و کاهش قيمت تمام شده انرژي مصرفی مجتمع هاي مستقر در منطقه بوده است.
وظایف این مجتمع عظيم صنعتي شامل:
 ·       
تولید و توزیع برق و بخار
·        تولید و توزیع اکسیژن، نیتروژن، هواي سرویس، هواي ابزار دقیق
·        تولید و توزیع آب شیرین، آب بدون املاح، آب سرویس، آب آتش نشانی و آب کولینگ
·        دریافت وتصفیه پساب هاي صنعتی و بهداشتی شرکت هاي پتروشیمی منطقه
·        سوزاندن پسماندهاي مایع و جامد در کوره هاي زباله سوز
·        دریافت گاز از شبکه سراسري و تقلیل فشار آن و توزیع بین مجتمع هاي پتروشیمی
 


 
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :