١٣٩٨/٠٤/٣١ ٧:٢٧ ب ظ
کد خبر : ٧١٤٧١
مدیرعامل پتروشیمی نوری در مجمع این شرکت عنوان کرد:
امسال پتروشیمی نوری بازیافت گازهای فلر را در دستور کار دارد
صانعی گفت: بازیافت فلریکی از طرح های پتروشیمی نوری است که کار جمع آوری این گازها جزو برنامه امسال و سال آتی است. ضمن اینکه گوگرد آن تبدیل به کود سولفات آلومینیم می شود و LPG آن نیز به عنوان محصولی گرانبها بازیافت می شود.
به گزارش خبرنگار سهام انرژی از مراسم مجمع شرکت پتروشیمی نوری که امروز عصر ۳۱ تیرماه در سالن همایش های رازی برگزار شده بود با حضور ۹۴ درصدی سهامداران کار خود را آغازکرد. در ابتدای این مراسم صانعی مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری با ارائه گزارش از برنامه ها و طرح های این شرکت گفت:‌ پروژه ارتقای پارازایلین یکی از بهترین محصولات آروماتیک پتروشیمی نوری است که این محصول  دوبرابر قیمت نفتاست و این شرکت توانست پروژه را راه اندازی کند و ۲۳۳۰ تن در روز تولید داشته باشد.
وی گفت: ظرفیت اسمی ۴ میلیون و ۴۵۸ هزارتن محصول است که در سال ۹۷ حدود ۹۵ درصد ظرفیت اسمی تولید داشتیم و در سال ۹۷ نیز ۵۳ درصد از نظر وزنی صادرکردیم.
صانعی در زمینه فروش گفت: ۴۷ درصد فروش شرکت نوری غیر مجتمعی، بورس کالا و بورس انرژی بوده است.
وی درباره محصولات شرکت گفت: پارازایلین و بنزن از محصولات اصلی شرکت است و برش سنگین اروماتیک ها و... از محصولات فرعی نامیده می شوند.
صانعی در زمینه سود شرکت اظهار داشت:‌سود شرکت به صورت خالص وعملیاتی است. در سال ۹۷ حدود هزار میلیارد تومان سود ناخالص داشتیم،۱۶۰۰ میلیارد تومان سود عملیاتی و ۲۱۰۰ میلیارد تومان سود خالص به دست آمده است.
وی افزود: حدود ۸ کاتالیست داریم که توانستیم ۶ تا از ان ها را بومی کنیم. این کاتالیست ها قبلا از خارج تامین می شد با توجه به تحریم سال های ۹۲و ۹۳ ما توانستیم با شرکت های دانش بنیان به این ۶ کاتالیست دست پیدا کنیم. 
مدیرعامل پتروشیمی نوری گفت: سه تا برنامه استراتژیک ۵ سال داشتیم که دو تا اجرا شده ودرسال ۹۷ برنامه سوم را آغاز کردیم. کلیه فعالیت های شرکت در بخش تولیدی؛ بازرگانی و انسانی در چارچوب برنامه ریزی استراتژیک است و هر سه ماه یک بار پایش می شود و نسبت به مشکلات اقدامات لازم صورت می گیرد.
وی گفت: برنامه توسعه خوبی در دست داریم. در سال جاری و آتی یکی از پروژه ها طرح شیرین سازی برش سنگین است که حدود ۲ میلیون تن از محصولات یعنی بیش از۴۰ درصد محصولات گازوئیل است و سولفور بالا دارد با این پروژه شیرین می کنیم که مشتری خوبی هم دارد. محصول گرانی است. این پروژه در مرحله مناقصه است.
بنابراین گزارش امروز در مجمع عمومی سهامداران پتروشیمی نوری با تقسیم سود ۶۵۰ تومان به ازای هر سهم موافقت شد.
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :