١٣٩٨/٠٥/١٢ ١٢:١٣ ب ظ
کد خبر : ٧١٤٩٠
یک نماینده مجلس گفت:
تامین مواد اولیه، چالش SMEهاست
سبحانی‌فر: توسعه فعالیت بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط SME ها درگرو بازاریابی بین المللی است. عرضه محصولات به بازار یکی از مشکلاتی است که بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
به گزارش سهام انرژی از خانه ملت رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط، گفت:در حال حاضر کمبود سرمایه در گردش به معضلی برای این بنگاه‌ها تبدیل شده که برای رفع آن باید به دنبال تخصیص تسهیلات بانکی بود.
نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی افزود: بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی باید به صورت خوشه‌های صنعتی فعالیت کنند تا بتوانند اثرگذاری مناسبی در افزایش ارزش افزوده و تولید ناخالص ملی داشته باشند حال آنکه در شرایط فعلی این بنگاه‌ها عملکرد خوشه‌ای ندارند در نتیجه فعالیتشان به صورت پراکنده است.
بازاریابی مشکل اصلی بنگاه‌های کوچک اقتصادی
وی با بیان اینکه در حال حاضر بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط در بازاریابی با مشکل مواجه هستند، اظهار کرد: عرضه محصولات به بازار یکی از مشکلاتی است که  این واحدها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند در نتیجه منابع مالی لازم برای جذب بازارهای هدف را ندارند.
عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اشتغالزایی در بنگاه‌های کوچک نسبت به بنگاه‌های بزرگ به سرمایه‌گذاری کمتری نیاز دارد از سوی دیگر در صورتی که بنگاه‌های کوچک به صورت خوشه‌ای عمل کنند می‌توانند در جایگاه بنگاه‌های بزرگ نیز نقش آفرینی کنند.
این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد:‌ در شرایط اقتصادی نامناسب کشور بیشترین آسیب متوجه صنایع کوچک و متوسط می‌شود به طور مثال نرخ تسهیلات، افزایش هزینه مواد اولیه، استفاده از منابع ارزی و... بیشترین آسیب را برای بنگاه‌های اقتصادی کوچک ایجاد می‌کند.
تامین مواد اولیه چالش SMEها
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تامین مواد اولیه موردنیاز واحدهای صنعتی کوچک و متوسط( SMEها) یکی از اصلی ترین موضوعات است که باید جزو اولویت‌های کشور باشد چراکه با سرمایه‌گذاری اندک در این در واحدها به راحتی می‌توان اشتغال ایجاد کرد.
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :