١٣٩٨/١٢/١٤ ١٢:٣٥ ب ظ
کد خبر : ٧١٨٥٥
عرضه 9.5 درصد از سهام پتروشیمی تندگویان در فرابورس
معاون مالی و سرمایه گذاری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از عرضه اولیه 9.5 درصد از سهام پتروشیمی تندگویان در شنبه هفته جاری 17 اسفند 98 خبر داد.
به گزارش خبرنگار سهام انرژی، صبح امروز 14 اسفند 98، نشست خبری لایو (اینستاگرام) با حضور مدیران هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی تندگویان، برای معارفه شرکت پتروشیمی تندگویان به دلیل عرضه اولیه سهام این شرکت در فرابورس تشکیل شد و در این نشست به سوالات خبرنگاران به صورت لایو پاسخ داده شد.
محبی فر معاون مالی و سرمایه گذاری شرکت پتروشیمی خلیج فارس در این نشست با اعلام عرضه اولیه سهام پتروشیمی تندگویان در فرابورس شرکت اظهار داشت: 8 درصد از 9.5 درصد سهام به صورت عام و 1.5 درصد به صورت تخصصی به صندوق ها و شرکت های سرمایه گذاری واگذار خواهد شد که در مراحل بعدی با مناسب بودن شرایط بازار، عرضه‌ها افزایش خواهد یافت.
محبی‌فر خاطرنشان کرد: سهام پتروشیمی تندگویان مانند سهام پتروشیمی نوری، جزو سهم‌های مناسب بوده و تمامی حمایت‌های لازم از این سهم صورت خواهد گرفت و امید می‌رود سود قابل توجهی نصیب سهامداران شود.
محمد شایگان، مدیرمالی پتروشیمی تندگویان در خصوص میزان سودآوری این شرکت گفت: در سال گذشته ۱۱۲۰میلیارد تومان بود که گزار‌ش‌های ۱۱ماهه سال جاری به ۱۵۴۰میلیارد تومان می‌رسد. با توجه به مثبت شدن میزان تولید، میزان سود به ۱۷۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.
 در این نشست سیدرضا قاسمی شهری مدیرعامل پتروشیمی تندگویان اظهارکرد: تولید پت و محصولات پلی اتیلن ترفتالات به صورت انحصاری در اختیار پتروشیمی تندگویان بوده ضمن آنکه صادرات و تولید داخلی آن نیز بر عهده این شرکت است.
شهری مدیرعامل پتروشیمی تندگویان میزان ظرفیت شرکت را بیش از ۷۰ درصد عنوان و اضافه‌کرد: اهداف صادراتی کشورهایی، چون ترکیه، عراق، کویت، تایلند، تایوان و هند بوده، اما اولویت اصلی تامین نیاز داخل است و در صورت مازاد این محصولات صادر خواهد شد.
وی همچنین میزان زیان دهی شرکت را "بحث قیمت"‌ها دانست و گفت: این قیمت‌ها نسبت به قیمت‌های جهانی پایین‌تر بود، اما بعد از آزادشدن ارز، قیمت‌ها در سطح قیمت‌های جهانی بوده و کنترل هزینه ها، پرداخت کلیه بدهی‌های بانکی و همچنین کاهش هزینه‌های مالی و تسعیر ارز نیز از عوامل تاثیر گذاری برای بیرون آمدن از شرایط زیان دهی است.
 
 
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :