١٣٩٩/٠٣/١٤ ٨:١٣ ب ظ
کد خبر : ٧٢٠٠٠
رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:
تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها با توجه به تبعات اقتصادی کرونا
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت موضوع تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها با توجه به تبعات اقتصادی کرونا و نوسان قیمت در بازارهای جهانی مطرح و بررسی شد.
به گزارش سهام انرژی، در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت حسن روحانی رئیس جمهور ضمن بررسی موضوع تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها با توجه به تبعات اقتصادی کرونا و نوسان قیمت در بازارهای جهانی حمایت از تولید داخلی وایجاد جهش در تولید وصادرات را ضروری خواند و از وزارت نفت خواست با توجه به شرایط ویژه کنونی در این بازه زمانی تصمیم های مناسبی بگیرد.
همچنین رئیس جمهور در این جلسه  بر لزوم  توجه به حقوق دارندگان سهام عدالت و برخورداری آنان از حق مدیریت در فروش، ‌تبدیل دارایی و نگهداری آن تاکید کرد و گفت که باید با اطلاع رسانی کامل و آشنا کردن صاحبان سهام عدالت با حقوقشان ،‌امکان تصمیم گیری آگاهانه آنان دراین زمینه فراهم شود.
ئیس جمهور خواستار سهولت بیشتر در امر واگذاری سهام و تداوم برنامه های خصوصی سازی در جهت کاهش حضور دولت و مردمی کردن اقتصاد شد.
دکتر روحانی در این زمینه تاکید کرد عرضه منظم و موزون سهام دولت به شکل های متنوع به صورت صندوق های قابل معامله (etf) و چه به صورت مستقیم در اشکال بلوکی و خرد باید ادامه یابد  وهمه روش های لازم برای تسریع  وتسهیل ورود شرکت ها به بورس مورد استفاده قرار گیرد و دراین زمینه به طور خاص از مشوق های مالیاتی نیز استفاده شود.براین اساس همچنین قرار شد صندوق های پروژه برای تامین مالی طرح های بزرگ از طریق بازار سرمایه مورد حمایت قرار گیرند .
همچنین تسهیل افزایش سرمایه شرکت ها از محل صرف سهام از دیگر موارد مورد تاکید جلسه ستادهماهنگی اقتصادی دولت بود.
منبع سایت اطلاع رسانی دولت


چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :