١٤٠٠/٠٣/١٠ ٤:٢٧ ب ظ
کد خبر : ٧٢٥٦٣
مسئول کمیسیون صادرات انجمن ملی صنایع پلیمر ایران گفت:
صنعت پلیمر صنعتی پیشتاز در عرصه صادرات غیر نفتی/ صادرات بیش از یک میلیارد دلاری صنعت پلیمر در سال 99
جمالی بیان کرد: هر ساله شاهد حضور موفق صادرکنندگان صنعت پلیمر در سطح ملی واستانی هستیم و علاوه بر سهم قابل توجه در تولید، این صنعت موفقیت هایی را در حوزه ارزآوری و اشتغالزایی کسب نموده است.
به گزارش خبرنگار سهام انرژی، مسعود جمالی مسئول کمیسیون صادرات انجمن ملی صنایع پلیمر ایران در نشست خبری اولین همایش بین المللی توسعه صادرات صنایع پلیمری با اعلام این مطلب در زمنیه برگزاری این رویداد گفت: همایش بین المللی توسعه صادرات صنایع پلیمری که در تاریخ 14 و 15 تیرماه سال جاری برگزار می شود با هدف رشد و تعالی تولیدکنندگان و صادرکنندگان این صنعت بوده است که این همایش 4 محور اساسی را دنبال می کند.
وی ادامه داد: چهار محور اصلی این همایش عبارت است از، معرفی ظرفیت‌ها و فرصت های صادراتی ، بررسی بازارهای هدف و شناسایی بازارهای جدید، آشنایی با قوانین و شناسایی چالش ها و نقش تشکل‌ها در توسعه پایدار صنایع پلیمری خواهد بود.
جمالی گفت: همچنین در این مراسم قرار است از صادرکنندگان پویای صنایع پلیمری تقدیر شود که این تقدیر برای اولین بار از صادرکنندگان نمونه این صنعت صورت می گیرد.

صادرات یک میلیارد و 31 میلیون دلاری محصولات پلیمری در سال 99
رضا توفیقی، دبیر کمیته علمی اولین همایش بین المللی توسعه صادرات صنایع پلیمری گفت: صنعت پلیمر ایران 1.5 درصد GDP کشور را به خود اختصاص داده است از سوی دیگر3.6 درصد اشتغال ایران در این صنعت است و این مسئله نشان می دهد که صنعت پلیمر یک صنعت اشتغال زا محسوب می شود.
وی به سهم این صنعت در صادرات غیرنفتی ایران اشاره کرد و گفت: صنعت پلیمر 4.5 درصد از سهم صادرات غیرنفتی ایران را به خود اختصاص می دهد و تراز ارزی این صنعت نیز مثبت است. به عبارتی میزان ارزآوری و نیاز به ارز برای واردات و خرید تجهیزات مثبت است و این موضوع به روند تولید محصول کمک می کند.
دبیر علمی همایش و مشاور انجمن صنایع پلیمر در زمینه تراز تجاری ایران در سال 99 و میزان صادرات صنعت پلیمر در این سال گفت: تراز تجاری کشور در سال 1399 کاملا برابر و بالانس شد به طوری که 35 میلیارد دلار صادرات نفتی به همان میزان نیز یعنی 35 میلیارد دلار واردات صورت گرفته است که این نشان دهنده تراز بدون نفت در کشور بوده است. همچنین میزان صادرات محصولات پلیمری در سال 1399 یک میلیارد و 31 میلیون دلار بوده است.
توفیقی با اشاره به امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی بین ایران و اوراسیا گفت: در این موافقتنامه بیش از 60 درصد اقلام مورد توافق دو طرف، مربوط به صنایع پلیمری و پلاستکی است و این فرصت مغتنمی است تا فعالان صنعت پلیمر ایران سهم صادرات محصولات پلیمری کشور را در بازار 4.5 میلیارد دلاری اوراسیا بالا ببرند.
وی ادامه داد: در حالی که واردات محصولات پلیمری در بازار اوراسیا سالانه به 4.5 میلیارد دلار می رسد، سهم ایران از این بازار حدود 600 میلیون دلار است.
توفیقی در ادامه به بازار 2 میلیارد دلاری محصولات پلیمری در پاکستان اشاره کرد و گفت: ایران با دارا بودن سهم 5 درصدی از بازار پلیمری پاکستان، تنها حدود 103 میلیون دلار صادرات محصولات پلیمری و پلاستیکی به کشور پاکستان دارد و رتبه ششم را در این بازار دارد؛ در حالی که کشور چین از فرصت های این بازار استفاده کرده و نخستین صادرکننده محصولات پلیمری به پاکستان است.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :