١٤٠٠/٠٧/٠٣ ١٠:٠٦ ق ظ
کد خبر : ٧٢٧٤٨
وزیر نفت در ایلام اعلام کرد :
سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری در تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی
وزیر نفت گفت: در بخش پایین‌دست صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش استان ایلام بالغ بر ۲ میلیارد دلار پروژه تعریف و اجرا می شود.
به گزارش سهام انرژی، جواد اوجی وزیر نفت روز گذشته دوم مهر 1400 در حاشیه سفر خود به استان ایلام از سرمایه گذاری بیش از2 میلیارد دلاری در بخش پایین دست صنعت پتروشیمی در راستای تکمیل زنجیره ارزش در این استان خبر داد و افزود: بخشی از سرمایه‌های مورد نیاز این برنامه ریزی از طریق وزارت نفت و شرکت‌های تابعه و بخشی  از سوی صندوق بازنشستگی نفت و هلدینگ خلیج فارس تامین خواهد شد.
وزیر نفت گفت: به این ترتیب در مجموع چهار میلیارد دلار طی چهار تا پنج سال آینده در طرح‌ها و پروژه‌های صنعت نفت استان ایلام سرمایه‌گذاری خواهد شد که اشتغالزایی، درآمدزایی و خروج از محرومیت استان را به دنبال خواهد داشت.
احداث نخستین پارک زنجیره صنایع تکمیلی پلی‌پروپیلن
جواد اوجی، در جریان این بازدید در جریان آخرین وضعیت واحدهای مختلف شرکت پتروشیمی ایلام از جمله واحد الفین HDPE، SRU و PP  قرار گرفت.
وی از برنامه‌ریزی وزارت نفت برای احداث نخستین پارک زنجیره صنایع تکمیلی پلی‌پروپیلن در استان ایلام و در مجاورت پالایشگاه ایلام احداث خبر داد و گفت:  وزارت نفت متعهد می‌شود از طریق هلدینگ پترول مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به این طرح کمک کند و انشاالله با فعال شدن سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، احداث نخستین پارک زنجیره صنایع تکمیلی در این استان آغاز شود و ظرف دو تا سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.
وی با بیان اینکه احداث این پارک به ۱۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد که بخشی از سوی وزارت نفت و بخشی از سوی بخش خصوصی و صندوق بازنشستگی نفت تامین می‌شود، افزود: ساخت پارک‌های زنجیره صنایع تکمیلی با ایجاد ارزش افزوده، جلوگیری از خام‌فروشی و اشتغالزایی وبه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت کمک می‌کند.
اوجی تکمیل زنجیره تولید و توسعه صنایع پایین دستی را راه جلوگیری از خام فروشی، افزایش ارزش افزوده و ایجاد اشتغال بالا در استان دانست و  خاطر نشان کرد: ایلام با مخازن خوب گازی، وجود پالایشگاه گاز و مجتمع بزرگ پتروشیمی می‌تواند به یک قطب صنایع پایین دستی در کشور تبدیل شود.
تعریف ۱۱۷ پروژه مسئولیت اجتماعی در ایلام
وزیر نفت در ادامه با بیان اینکه لازم است به موازات طرح‌های توسعه‌ای، بحث مسئولیت اجتماعی نیز مورد توجه ویژه باشد، تصریح کرد: ۱۱۷ پروژه مسئولیت اجتماعی با ارزش حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در استان ایلام تعریف شده که در این میان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی جاده‌های حادثه‌خیز درنظر گرفته شده است.
اوجی گفت: همچنین سهم چهار درصدی استان از اجرای طرح‌های توسعه‌ای نیز محقق می‌شود و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی از اولویت‌های اصلی وزارت نفت است. 
 
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :