١٤٠٢/١١/٢٥ ٣:٣٧ ب ظ
کد خبر : ١٠٣٦١٣
در جلسه استانداری سیستان و بلوچستان با حضور وزیر نیرو عنوان شد،
تاکید وزیر نیرو بر تکمیل پروژه‌های اضطراری سیستان و بلوچستان طبق زمان‌بندی
وزیر نیرو با اشاره به سرعت مناسب اجرای پروژه‌های اضطراری تامین آب شرب در استان سیستان و بلوچستان و پیشرفت طرح‌ها طبق برنامه زمان‌بندی افزود: برای تکمیل پروژه‌های جهاد آبرسانی استان نیز یک هزار میلیارد تومان اعتبار ویژه تخصیص می‌یابد.
به گزارش بازار انرژی از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "علی اکبر محرابیان"، در جلسه استانداری سیستان و بلوچستان که با حضور استاندار و مدیران استانی و کشوری صنعت آب برگزار شد، بر لزوم هماهنگی دستگاه‌ها و اجرای طرح‌ها طبق زمان‌بندی انجام شده در فرایند اجرای پروژه های اضطراری تامین آب شرب زاهدان و منطقه سیستان تاکید کرد.
محرابیان با اشاره به حجم آب قابل تامین و طراحی آب‌شیرین‌کن به میزان ۱۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز، بیان کرد: فرآیند ساخت این آب‌شیرین‌کن در کمتر از 5 ماه گذشته با سرعت بسیار خوبی آغاز شده و باید در ابتدای سال آینده به طور کامل در مدار فعالیت قرار گیرد.
وی در ارتباط با فرایند ساخت و بهره‌برداری از این آب شیرین کن اظهار داشت: تکمیل و بهره‌برداری از پروژه آب شیرین کن به عنوان زنجیره‌های تکمیلی تامین آب شرب استان از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به تامین اعتبار و حمایت‌های صورت گرفته ظرف مدت کوتاهی به نتیجه رسیده است.
وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرا و تکمیل مجموعه طرح‌های آب سیستان و بلوچستان و برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت وزارت نیرو در این استان گفت: یکی از طرح‌های مهم برای تامین آب شرب پایدار در این استان، انتقال آب از دریاست که با تکمیل و تامین آب سیستان از دریای عمان، این تاسیسات جمع‌آوری و در صورت لزوم به سایر نقاط، به منظور تامین آب شرب منتقل می شود.
محرابیان با اشاره به لزوم تزریق منابع مالی ویژه برای تکمیل پروژه های جهاد آبرسانی در سیستان و بلوچستان گفت: از منابع مالی جدیدی که توسط دولت به طرح‌های جهاد آبرسانی کشور اختصاص می‌یابد، هزار میلیارد تومان به صورت ویژه برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی سیستان و بلوچستان در نظر گرفته می‌شود تا ظرف موعد مقرر امکان تکمیل پروژه‌های آبرسانی در این استان فراهم شود.
 
 
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :