١٤٠٢/١٢/٠٢ ٩:٥٠ ق ظ
کد خبر : ١٠٣٦١٨
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس گفت:
برداشت گاز ایران از قطر پیشی گرفته است
اسدی با بیان این که امروز ما بیش از شریک خودمان از میدان مشترک برداشت می‌کنیم، افزود: در حال حاضر برداشت ما از میدان مشترک پارس جنوبی حدود ۷۱۰ میلیون مترمکعب است در حالی که شریک ما حدود ۶۵۰ میلیون متر مکعب برداشت می‌کند.
به گزارش بازار انرژی از ایسنا، سخاوت اسدی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس در نشست گام چهارم رویداد تحول آفرین راهبری بحران جمعیت، با بیان این که به لطف الهی رزمندگان جبهه اقتصادی با همان انگیزه و ایثارگری دوران جنگ فعالیت‌ها را ادامه دادند، گفت: در حالی متخصصین و مهندسین ما توانستند ۱۴ پالایشگاه و ۲۴ فاز را بسازند که پیشتر حتی یک متر هم نمی‌توانستیم در دریا لوله‌گذاری کنیم.
وی به احداث پالایشگاه فاز ۱۴ به عنوان پالایشگاهی ایرانی اشاره کرد و گفت:  ۷۳ درصد پالایشگاه فاز ۱۴ توسط متخصصین داخلی احداث شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با بیان این که امروز ما بیش از شریک خودمان از میدان مشترک برداشت می‌کنیم، افزود: در حال حاضر برداشت ما از میدان مشترک پارس جنوبی حدود ۷۱۰ میلیون متر مکعب است در حالی که شریک ما حدود ۶۵۰ میلیون متر مکعب برداشت می کند.
اسدی به سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری در منطقه ویژه پارس اشاره کرد و گفت: امروز در فشارافزایی چاه‌ها متخصصین ما کارها را به پیش می‌برند.
اسدی با اشاره به سختی‌های دوران پس از جنگ تحمیلی گفت: همه قطعی‌های روزی سه الی چهار ساعته برق حتی در پایتخت کشور را به یاد داریم اما با تلاش‌های دولتمردان و حمایت‌ها و هزینه‌های نظام جمهوری اسلامی در کمتر از یک دهه مشکلات رفع شد.
وی با بیان این که پارس جنوبی بین کشورمان و قطر مشترک است، افزود: شرایط کشور قطر طوری بود که اکثر کشورهای دنیا توانستند با آن همکاری کنند اما کشورمان بلافاصله پس از راه‌اندازی این میدان دچار تحریم‌های ظالمانه شده به طوری که حتی کمپرسورهایی که خریداری کرده بودیم را از روی آب برگشت دادند.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :