١٤٠٣/٠١/١٨ ١٠:٢٠ ق ظ
کد خبر : ١٠٣٦٤٢
افزایش سرمایه گذاری، نیازمند پیش بینی پذیری فضای اقتصادی است
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، گفت: افزایش سرمایه‌گذاری نیازمند پیش‌‌بینی‌پذیر کردن فضای اقتصادی است و تا زمانی که قوانین و بخشنامه‌های تسهیلگرانه اجرایی نشود، رشد سرمایه‌گذاری محقق نخواهد شد
به گزارش بازار انرژی از اتاق بازرگانی، احسان ثقفی رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت:  سال 1402 سالی پرفراز و نشیب بود و صنعتگران با میثاقی که برای وطن خود داشتند ایستادگی کردند و علی رغم نامهربانی ها و وعده های حمایتی اما می بینیم که هنوز این حمایت ها صورت نگرفته و همچنان لباس واقعی جهت حل مشکلات به تن نکرده است.
وی ادامه داد: البته هر چند می توان به وعده ها و آینده امیداوار و یا دلخوش بود ولی تداوم فعالیت ها منوط به اجرای وعده ها هست.
وی در خصوص مشکلات بخش های اقتصادی برای صنعتگران بویژه در خصوص صنعت نفت گفت: مشکلات در حوزه مالیات، تامین اجتماعی، تامین سرمایه و بانک ها و غیره کماکان هست و ادامه دارد و فقط شکلش عوض شده است.
ثقفی بیان کرد: البته ناگفته نماند که ابلاغیه ها و قوانین خوبی وضع شده است  اما تا زمانی که این ابلاغیه ها اجرایی نشود و آیین نامه هایی که تدوین می شود از شکل اجرایی نباشد حاصلی که مدنظر قانونگذار است تحقق نخواهد یافت و آنچه اقتصاد را نگران کننده تلقی می کند همین غیرقابل پیش بینی بودن وضعیت اقتصادی کشور است زیرا در این خصوص نمی توان هیچ برنامه ریزی رادر دستور کار قرار داد.
وی در زمینه سرمایه گذاری تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از موارد و پایه های اقتصادی که ما باید سرمایه گذاری کنیم مبهم است زیرا سرمایه گذاری قانون خوب می خواهد.
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تاکید کرد: من به عنوان فعال اقتصادی و نماینده نزدیک به هزار صنعتگر و سازنده صنعت نفت از مسئولان درخواست دارم که به موضوعات ثبات و نقل و انتقالات ارزی توجه بیشتری داشته باشند.
  
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :