١٤٠٣/٠٢/١٧ ٣:١٦ ب ظ
کد خبر : ١٠٣٦٥٩
در نشست خبری مشترک رئیس هیئت مدیره انجمن استصنا و مدیرکل دفتر ماشین آلات وزارت صمت مطرح شد،
طرح مشکلات سازندگان تجهیزات صنعت نفت/ 4 برنامه کلیدی وزارت صمت برای توسعه صادرات
صبح امروز در نشست خبری مشترک رئیس هیئت مدیره انجمن استصنا و مدیرکل دفتر ماشین‌آلات سنگین وزارت صمت چالش‌ها و راهکارهای توسعه بازارهای صادراتی تجهیزات صنعت نفت ایران تشریح شد.
به گزارش خبرنگار بازار انرژی، صبح امروز 17 اردیبهشت ماه احسان ثقفی رئیس هیئت مدیره انجمن استصنا و جمشیدوند مدیرکل دفتر ماشین آلات وزارت صمت صبح امروز در نشستی خبری با موضوع جهش تولید با مشارکت مردم و صادرات برگزار کردند.
احسان ثقفی در این نشست بیان کرد: طی دو سال و نیم گذشته تعاملات صنعتگران با دولت سیزدهم بیشتر شده و گوش شنوا برای شنیدن مشکلات بیش از پیش افزایش یافته، اما مشکلات اساسی که پیشتر نیز وجود داشت کماکان پابرجاست.
وی ادامه داد: در بحث توسعه بازارهای صادراتی لازم به ذکر است این مهم، از سال گذشته به طور شایسته و بایسته در دست اقدام بوده و به دلیل نبود پروژه‌های جدید در کشور به سراغ کشورهای همسایه و عربی، شمالی و آمریکای جنوبی رفتیم و آنجه در حوزه صادرات اتفاق افتاده شاید حدود ۱۰ درصد از توان واقعی کشور باشد.
ثقفی افزود: همچنین طرح‌های مطالعاتی نیز با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف افزایش صادرات تدوین شده که در نمایشگاه آتی رونمایی خواهد شد.
 رئیس هیئت مدیره انجمن استصنا در ادامه تصریح کرد : کشورهایی که در حوزه صادرات موفق بودن به دلیل حمایت دولت‌ها بوده است. لذا باید مشکلاتی مثل حمل و نقل، بازگشت ارز و… رفع شود.
وی تاکید کرد: بنابراین مشکل اصلی در کشور ما نبود وحدت بین دستگاه‌های دولتی برای رفع مشکلات صادراتی و توسعه بازارها است. مسئله بعدی بازگشت ازر صادراتی که مشکلت بسیاری را ایجاد کرده است و ما به عنوان یک تشکل آمادگی داریم با همراهی و همفکری مشکلات را رفع کنیم.
رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: قریب به ۷۱۰ میلیون یورو صادرات تجهیزات صنعت نفت داریم، اما ظرفیت در این حوزه و آنچه به عنوان هدف قرار داده‌ایم ۱۰ برابر این عدد و معادل ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو است که امیدواریم طی یک تا دو سال آینده محقق شود.
به گفته وی رقم تعیین شده برای توسعه صادرات رویا نیست و بر اساس دیتاهای موجود این عدد تعریف شده است چرا که سازندگان تجهیزات صنعت نفت این توانایی را دارند اما لازم است زیرساخت‌های این موضوع توسط دولتمردان فراهم شود.

۴ برنامه کلیدی وزارت صمت در حوزه ماشین‌آلات
جمشیوند نیز در ادامه این نشست خبری، اظهار داشت: در حوزه ماشین آلات نفت، گاز و پتروشیمی بسیاری از مشکلات رصد و اقداماتی برای رفع نیاز کشور در این حوزه صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در حوزه تولید باید به چهار نکته کلیدی توجه سایسته و بایستی داشته باشیم، که از جمله آنها بحث کیفیت است. برای وزارت صمت اهمیت زیادی دارد که بحث کیفیت و استاندارد با توجه به نیاز بازار رعایت شده و تاکید ویژه‌ای در این خصوص داریم.
جمشیدوند افزود: مسئله بعدی بحث قیمت است که در این حوزه تاکید ویژه‌ای برای رقبات‌پذیری قیمت‌ها داریم. مسئله سوم خدمات پس از فروش است، چرا که ماشین آلات در طول زمانی که مورد استفاده قرار می‌گیرد نیاز به تعمیرات پیا می‌کند که این مهم نیز مورد توجه قرار گرفته است.
وی گفت: و آخرین مسئله بحث تحویل به موقع ماشین آلات است که این مسئله نیز در وزارت صمت مورد تاکید قرار گرفته است.
 
 
 
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :