١٣٩٦/١٠/١٣ ١:٢٧ ب ظ
کد خبر : ٧١١٠٥
مدیرعامل ستاره خلیج فارس گفت:
تولید بنزین یورو ۵ در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تثبیت شد
محمد علی دادور اظهارداشت: تولید روزانه بنزین استاندارد یورو۵ در پالایشگاه ستاره خلیج فارس به تثبیت رسید و روزانه ۱۲ میلیون لیتر تولید می شود.
به گزارش سهام انرژی، محمد علی دادور مدیرعامل ستاره خلیج فارس در نشست خبری بیان کرد: تاكنون ۱۰۰ميليون ليتر بنزين يورو۵ اين پالايشگاه به شركت ملي پخش تحويل داده شده و همچنان نیز مخازن اين پالايشگاه پراست.
مديرعامل پالايشگاه ميعانات گازي ستاره خليج فارس در نشست خبری امروز اعلام کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس هم اکنون به طور میانگین روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۵، روزانه سه میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر گازوئیل معمولی و۵۰۰ هزار لیتر گاز مایع تولید می‌کند.
به گفته وی تا روز هشتم ژانویه، دوشنبه (۱۸ دی‌ماه)، 2 محوله 35 هزار تنی نفتای ترش به بازارهای جهانی صادر می شود.
وی اظهار داشت: از ابتدای ساخت این پروژه که به حدود ۱۱ سال پیش باز می‌گردد تا امروز،۳ میلیارد و ۸۵۹ میلیون یورو هزینه شده و پیش بینی می شود برای تکمیل ۲ فاز نیز به ۲۴۰ میلیون یورو نیاز باشد، همچنین ۷۵ درصد این پالایشگاه از نظر ارزش، داخلی و ۲۵ درصد باقیمانده نیز خارجی است.
صندوق توسعه ملی برای تکمیل پروژه احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس وامی به ارزش ۲۶۰ میلیون یورو تصویب شده، اما اصرار داریم از طریق فروش فرآورده‌های پالایشگاه و صادرات هزینه‌های تکمیل فازهای باقیمانده این پروژه را تامین کنیم.
بخشی از مطالبات سازندگان فعال در پروژه احداث پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس رقمی حدود ۴۵ میلیون یورو پرداخت شده است و برای پرداخت بخش دیگری از این مطالبات تعهد داده ایم.
در حال امضای قرارداد با یک شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت هستیم که خطوط لوله خوراک این پالایشگاه را به منظور تعمیر و نگهداری به شرکت خطوط لوله و مخابرات که وظیفه ذاتی آن است واگذار کنیم.
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :