١٣٩٦/١١/٠١ ١٠:٤٠ ق ظ
کد خبر : ٧١١١٦
مشاور وزیر نیرو به "سهام انرژی" گفت:
طبق برنامه همه نیروگاه های برق وارد بورس خواهند شد
معاملات برق در بورس انرژی طی این سال ها چند برابر شده و در برنامه ریزی‌ها قراراست همه نیروگاه‌ها وارد بورس انرژی شوند.
به گزارش سهام انرژی، هوشنگ فلاحتیان مشاور وزیر نیرو در یک گفتگوی اختصاصی با اعلام افزایش میزان معاملات دربورس برق گفت: البته این میزان افزایش جزو آرمان‌های ما نیست و در برنامه‌ریزی‌ها قراراست به تدریج همه نیروگاه‌ها برق خود را وارد بورس انرژی کنند.
وی ازاین رویکرد به عنوان تجدید بورس یاد کرد و گفت: البته به نظر می‌آید انرژی برق در بورس از رونق کمتری برخوردار است یکی به دلیل عدم تعدد کالاهاست و اگر این موضوع گسترش یابد این بازارهم چشمگیر خواهد شد.
فلاحتیان دلیل دوم را به میزان رغبت سرمایه گذاران در بورس انرژی عنوان کرد و گفت: این میزان عرضه در بازار به نسبت میزان معاملات و یارانه‌ای است که ارائه می‌شود طبیعتا خود را نشان نمی دهد. بقیه کالاها که از یارانه خارج شده‌اند بلافاصله وارد بورس شدند. لذا اگر حوزه‌ها از یارانه خارج شوند به یکباره حجم معاملات برق در بورس انرژی بالاتر می‌رود.
وی افزود: البته سیاست ما این است که غیرازشرکت‌های توزیع بتوانیم دیگر متقاضیان رو هم به بورس انرژی ارجاع دهیم. به عبارتی علاوه بر نیروگاه های برق اگر دیگر عرضه ها هم در بازار وارد شوند معاملات رونق بیشتری می گیرد.
فلاحتیان ادامه داد: طبق مقررات، کسانی که بالای ۵ مگاوات برق می خواهند باید ازاین به بعد قرارداد دوجانبه ببندند یا ازطرف بورس برق خود را خریداری کنند یا خودشان نیروگاه احداث کنند. بنابراین این فضا ایجاد می شود که ما در آینده در بورس انرژی غیر از شرکت های توزیع برق کسان دیگری هم داشته باشیم که متقاضی برق باشند و این چشم انداز خوبی برای برنامه ریزی در حوزه برق خواهد بود.
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :