١٣٩٦/١١/١٤ ١٢:٣٩ ب ظ
کد خبر : ٧١١٢٤
عبده تبریزی درگفتگو با"سهام انرژی"گفت:
تقویت بورس نفت مستلزم مناسبات بین المللی است
ایران برای تقویت بورس نفت نیازمند مناسبات بین‌المللی بهتری‌است. وجود اختلال بین‌المللی در مبادلات، سیستم بانکی مشکل‌دار، این مناسبات را دچارمشکل کرده و با این اوصاف طبیعی است که بورس نفت نتواند مبادلات خوبی در دنیا داشته باشد.
به گزارش سهام انرژی، دکترحسین‌عبده تبریزی، تحلیلگر بازارمالی و‌از روسای سابق سازمان بورس واوراق بهادار، درگفتگوبا سهام انرژی گفت: بورس نفت یکی ازموضوعاتی است که باید مورد بررسی قرار گیرد. بویژه برای ما که فروشنده و صادرکننده نفت هستیم و کاملا توانایی عرضه نفت در بورس را داریم.
وی در ادامه گفت: مهم‌ترین سازوکار تقویت بورس نفت تقویت مناسبات بین‌المللی است. ایران هنوز آن مناسبات بین‌المللی ایده‌آل را ندارد و صدمه دیده است. آمریکایی‌ها در مبادلات اختلال ایجاد می کنند. مشکلات ارزی از یک طرف و سیستم بانکی هم از دیگر مشکلات است و طبیعی است که این بورس بین‌المللی مانند بورس انرژی نتواند مبادلات خوبی داشته باشد.
وی افزود: اگر مناسبات بین‌المللی ما درست بود شاید تاکنون نفت هم مستقیما از طریق بورس به فروش می‌رسید.
عبده تبریزی درباره همکاری بانک های خارجی با ایران در زمینه بورس انرژی گفت: اگر بانک های خارجی بزرگ بخواهند در مبادلات ایران وارد شوند حتی اگر فروش نفت هم در میان نباشد این مناسبات می تواند در زمینه دیگر محصولات انرژی تحقق یابد و بورس انرژی رونق بگیرد.
به گفته تبریزی، بورس ایران نتوانسته است سهم خود را در بازار بین‌المللی در فهرست مشترک کالایی کسب کند. ایران زمینه توسعه بورس انرژی را دارد و تاکنون اقدامات خوبی در زمینه بورس برق و پتروشیمی انجام داده است. 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :