١٣٩٦/١١/١٦ ٤:٠٢ ب ظ
کد خبر : ٧١١٢٧
مدیرعامل شرکت ملی گازگفت:
افزایش حجم گاز ارسالی به نیروگاه‌ها از سال ۹۵ تاکنون
در حال حاضر با اضافه شدن دو نیروگاه به نیروگاه‌های گازدار کشوراز بهمن ماه سال گذشته تاکنون،۸۱ نیروگاه کشور با انرژی گاز تولید برق می‌کنند و تاکنون ۵۹ میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاه ها تحویل داده شده است.
به گزارش سهام انرژی، حمیدرضا عراقی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نشست خبری عنوان کرد: تاکنون۸۱ نیروگاه کشور با انرژی گاز تولید برق می‌کنند و از ابتدای سال ۹۶ تاکنون (اول بهمن)، بیش از ۵۹ میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل شده و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان امسال، به ۶۷ میلیارد مترمکعب برسد که این میزان بیش از ۹۰ درصد نیاز آنها را تامین می‌کند.
وی در ادامه افزود: در سال ۱۳۹۲، کل حجم گاز ارسالی به نیروگاه‌ها، ۳۶ میلیارد مترمکعب بود.
عراقی  با اشاره به مجموع خطوط انتقال گاز احداث شده در یک‌ سال اخیر گفت: از بهمن ۱۳۹۵ تاکنون، ۶۳۵ کیلومتر خطوط فشار قوی انتقال گاز احداث شده و در حال حاضر، مجموع خطوط فشار قوی انتقال گاز کشور به بیش از ۳۸ هزار و ۱۵۷ کیلومتر رسیده که عملیات انتقال گاز در کل کشور را برعهده دارند.
معاون وزیر نفت در امور گازبیان کرد: با اضافه شدن دو نیروگاه به نیروگاه‌های گازدار کشور از بهمن ماه سال گذشته تاکنون، مدیریت بیش از ۳۲۳ هزار کیلومتر شبکه داخلی شهری و روستایی با حدود ۲۱ میلیون مشترک گاز طبیعی در کشور در حال انجام است که این حجم کار در نوع خود کم‌نظیر است.
مدیرعامل شرکت ملی گاز تصریح کرد: عملیات اجرایی دو پروژه خط انتقال گاز جدید وافتتاح و بهره‌برداری از۹ پروژه خطوط انتقال گاز با هزینه‌ای معادل ۱۲۵ میلیارد تومان و همچنین، آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۹۱ واحد صنعتی عمده و بهره‌برداری از ۵۱۸ واحد صنعتی عمده با هزینه‌ای بیش از ۹۶ میلیارد تومان، به صورت همزمان آغاز می‌شود.
به گفته معاون وزیر، ایران با 30 هزار کیلومتر شبکه گازرسانی، یکی از بزرگ ترین زیرساخت‌های گازرسانی در دنیا را در اختیار دارد و افزون بر بخش خانگی،گازرسانی به بخش‌های نیروگاهی، صنایع و صادرات را هم با وجود سرمای زیر صفر در تعداد زیادی از استان‌ها، به طور پایدار پوشش می‌دهد.
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :