١٣٩٦/١٢/١٣ ١:٤٨ ب ظ
کد خبر : ٧١١٣٧
رکورد شکنی نفتای سنگین پالایشگاه لاوان دربورس انرژی
شرکت پالایش نفت لاوان با ادامه روند رو به رشد قیمت فروش محصول نفتای سنگین ترش خود در سال جاری بار دیگر رکورد بازار بین المللی بورس انرژی را جا به جا کرد. 
به گزارش سهام انرژی، سعادتمند مدیر فروش پالایشگاه لاوان گفت: پس از عرضه پیشین این محصول در آذر ماه و فروش استثنایی 90 هزار تن متریک فراورده نفتا با دیسکانت (تخفیف) هفت دلار به ازاء هر تن متریک که خود رکورد بی سابقه ای به حساب می آمد، روز گذشته با رقابت سه خریدار مقدار 150 هزار تن از محصول مذکور را با پرمیوم (اضافه پرداخت) 0.25 دلار به ازاء هر تن متریک به فروش رساند.
وی در ادامه افزود: با ادامه این روند رکورد مقدار فروش این فرآورده بیش از60 درصد افزایش یافت و هم با افزایش قیمت بیش از هفت  دلار در هر تن متریک، برای اولین بار در تاریخ فروش فراورده های نفتی در بورس انرژی، وارد محدوده پرمیوم شده و هر تن محصول را 25 سنت بالاتر از قیمت مجله platts معامله کرده است.
اخیرا، پالایشگاه نفت لاوان با عرضه متریک نفتای سنگین ترش‌در رینگ بین الملل بورس انرژی توانست بزرگترین و بهترین قیمت معامله در تاریخ فعالیت بورس انرژی راکسب کند که این عرضه و فروش بازتاب جدیدی را در بخش بورس انرژی داشته است.
پایگاه خبری سهام انرژی اخیرا گفتگوی مفصلی را با سعادتمند مدیر فروش پالایشگاه نفت لاوان داشته که در این گفتگو به سهامداران این شرکت نوید سود بیشتر را در سال ۱۳۹۶ داده است.
برای مطالعه این گفتگو به اینجا مراجعه کنید.
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :