١٣٩٧/٠١/٢٧ ٣:٢٩ ب ظ
کد خبر : ٧١١٤٦
یازدهمین نمایشگاه بورس بانک و بیمه در غیاب وزیراقتصاد و رئیس بانک مرکزی افتتاح شد
در نمایشگاه دوره های قبل بویژه در نمایشگاه دهم، حضور مدیران ارشد این صنعت در مراسم افتتاحیه حداقل این دلگرمی را به رابطین و اصحاب رسانه می داد که برگزاری چنین نمایشگاهی بزرگی در نوع خود مورد توجه و اهمیت واقع شده است.
به گزارش خبرنگار سهام انرژی، آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه بورس بانک و بیمه (فاینکس 2018) امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، همتی رییس کل بیمه مرکزی برگزارشد.
برگزاری نمایشگاه یازدهم آن هم در بحبوبه تحولات پولی و مالی شاید جضور مدیران ارشد و نشست های مختلف بتواند راهی برای تعامل بیشتر با مردم و فعالین اقتصادی برقرار کند در حالیکه عدم حضور دیگر مدیران می تواند دلیلی برای گریزازهر گونه پاسخ به تحولات اقتصادی روز باشد. شاید حضور فعال و تحلیل موضوعات بتواند هر گونه ابهامی را در بین فعالین بازار سرمایه و رسانه ها از بین ببرد. اما عدم حضور هر گونه تحلیلی را دامن می زند.
در عین حال نمایشگاه یازدهم با سخنرانی چند تن از مدیران افتتاح گردید. شاپور محمدی رییس سازمان بورس به عنوان اولین سخنران که البته بعد از سخنرانی در مراسم افتتاحیه به دلیل گرفتاری شخصی نمایشگاه را ترک کرد، موضوعاتی را در زمینه ارتقا بازار سرمایه مطرح کرد وی در این مراسم هدف از برگزاری فاینکس را افزایش تعامل و ارتباط میان فعالین بازارسرمایه و همچنین ارتقای سواد مالی آحاد جامعه دانست و گفت: هر سال در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه شاهد معرفی آخرین دست آوردهای این سه حوزه مهم اقتصادی به مخاطبین داخلی و خارجی هستیم.
وی با اشاره به بازدهی ۲۵ درصدی سال گذشته بازار سرمایه ابراز امیدواری کرد سودآوری بورس در سال ۹۷ با افزایش همراه باشد و گفت: سال ۹۶ حجم معاملات از رشد مناسبی برخوردار بود و از ۱۹۵هزار میلیارد تومان سال ۹۵ به ۲۴۷ هزار میلیارد تومان در سال ۹۶ رسید.
محمدی با اشاره به اهمیت شرکت های دانش بنیان گفت: امیدواریم بازار سرمایه سال جاری نقش گسترده ای در توسعه شرکت های  بنیان ایفا کند .
در بخش دیگری از این مراسم، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز با تاکید بر اینکه استارتاپ ها از طریق سرمایه گذاری خطرپذیر ارتقا خواهند یافت، گفت: دلیل استقبال و حمایت مردم از استارتاپ های خدماتی، فعالیت شفاف، بی‌واسطه، ارزان و رقابتی آنهاست. امروز نسل جدیدی از کارآفرینان در کشور توسعه پیدا کرده که با گذشته قابل مقایسه نیست. این در حالی است که امسال شرکت هایی با ارزش حدود یک‌میلیارد دلار داریم که جذب بورس می شوند.
نمایشگاه یازدهم بورس بانک و بیمه ساعتی را از افتتاحیه سپری می کند و به مدت ۴ روز یعنی تا ۳۰ فروردین ادامه دارد. بدین ترتیب این انتظاروجود دارد تا هر یک از مدیران با حضور در نمایشگاه و برگزاری نشست های مختلف با رسانه ها و فعالین اقتصادی بازار سرمایه از این فرصت در جهت تعامل و ارتباط بیشتر به کار گیرند زیرا اساسا روح برگزاری هر نوع نمایشگاهی به گردهمایی مدیران و بازکردن گره از مشکلات است.     
 
 
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :