١٣٩٧/٠٢/٠٩ ١٢:٢٧ ب ظ
کد خبر : ٧١١٥٥
در نظر سنجی "سهام انرژی" بررسی شد:
نبود اطمینان از سرمایه گذاری بیشتردر اوراق بهادار نفت و گاز
در بودجه سال ۱۳۹۷ که از سوی دولت مصوب گردید و به تصویب مجلس شورای اسلامی هم رسید انتشار اوراق نفت وگاز در بورس همانند سال ۱۳۹۶ پیش بینی شده است که این موضوع در نظرسنجی "سهام انرژی" به نبود اطمینان سرمایه‌گذاران، بیش از دیگر گزینه ها رای آورد.
به گزارش پایگاه خبری "سهام انرژی" پس از تصویب بودجه توسط مجلس شورای اسلامی برای سال ۱۳۹۷، مقرر شد که انواع اوراق بهادار در حوزه نفت وگاز همانند سال ۱۳۹۶ انتشار یابد. از این رو به نظرمی‌رسید شرایط اقتصادی، امکان افزایش انتشاراین اوراق راندارد.
بدین ترتیب پایگاه خبری سهام انرژی این موضوع را در بین کاربران خود به نظر سنجی گذاشت و برای آن نیز چهار گزینه در نظر گرفت که عبارتند از :‌
- انحصاری و دولتی بودن حوزه بالادستی نفت و گاز
- عدم اطمینان از سررسید شدن اوراق  
- نبود اطمینان از سرمایه گذاران کافی در خرید این اوراق
- هیچکدام از موارد فوق
بر اساس این نظر سنجی برای یک دوره سه ماهه که در پایگاه خبری به نمایش درآمده بود، گزینه سوم یعنی نبود اطمینان از سرمایه گذران کافی در خرید این اوراق بیشترین رای را آورد و گزینه اول و دوم به یک میزان و گزینه آخر نیز هیچ موافقی نداشت.
از این رو می توان نتیجه گرفت انتشار اوراق بهادار بیشتر در زمینه نفت و گاز که خود تبعاتی را به دنبال دارد، دولت و تصمیم‌گیران این حوزه را به این نتیجه رسانده است که در حوزه نفت وگاز همچنان اطمینان از سرمایه‌گذاری کافی وجود ندارد و لزومی برای انتشار بیشتر نخواهد بود.   
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :