١٣٩٧/٠٦/١٩ ١٠:٢٩ ق ظ
کد خبر : ٧١١٩٢
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد:
معاملات الگوریتمی در راه لیگ ستارگان بورس
در ‌لیگ ستارگان بورس دانشجویان این فرصت را پیدا کردند تا به طور عینی با مکانیسم های سرمایه گذاری در بورس از قبیل قوانین و مقررات و ابزارهای معاملاتی آشنا شوند.
به گزارش پایگاه خبری سهام انرژی،  دکتر شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم معرفی تیم های برتر دومین لیگ ستارگان بورس، ضمن تقدر از حضور فعال دانشگاه ها در این دوره از لیگ ستارگان، اثرات مثبت برگزاری این مسابقات در بازار سرمایه را تشریح کرد. 
وی عنوان کرد: در ‌لیگ ستارگان بورس دانشجویان این فرصت را پیدا کردند تا به طور عینی با مکانیسم های سرمایه گذاری در بورس از قبیل قوانین و مقررات و ابزارهای معاملاتی آشنا شوند. 
دکتر محمدی در ادامه بیان کرد: شرکت در لیگ ستارگان  بورس به مثابه تمرین عملی  آموخته های تئوری دانشجویان است. در این دوره ها دانشجویان می آموزند چگونه در چالش های احتمالی مانند دستکاری قیمت ها  و معاملات تقلب گونه گرفتار نشوند و سود آوری مطلوبی  در بازار سرمایه داشته باشند.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع اخلاق حرفه ای اشاره کرد و گفت : از دیگر مزیت های این رقابت،  تاکید بر مواردی است که در دانشگاه ها کمتر به آن ها توجه شده، در این خصوص ترویج اخلاق حرفه ای از جایگاه مهمی در سرمایه گذاری برخوردار است. 
وی افزود: در بسیاری از جوامع، اخلاق حرفه ای به عنوان کنترل کننده جامعه مطرح است.در این دوره از لیگ ستارگان بورس به  این موضوع تاکید ویژه ای شد. 
سخنگوی سازمان بورس در ادامه به پتانسیل های اشتغال زایی در لیگ ستارگان بورس اشاره کرد و گفت: افراد حاضر در لیگ ستارگان بورس می توانند طی زمان برگزاری مسابقات از فرصت های اشتغال زایی نیز استفاده کنند. 
وی افزود: تعاملات دانشگاه ها با یکدیگر و نهادهای بازار سرمایه (کارگزاری ها ، تامین سرمایه ها و صندوق های سرمایه گذاری ) با دانشجویان  فرصت های بی نظیری ایجاد می کند و از سوی دیگر شرکت ها میتوانند با کشف نخبگان اقتصادی از این نیروها استفاده کنند.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در بخش دیگری از سخنانش به  حضور فعالان بازار سرمایه در لیگ ستارگان اشاره کرد و گفت : از فعالان بازار سرمایه و اهالی بازار سرمایه تقاضا می کنم در سال های آتی و‌ در دوره های بعد لیگ ستارگان بورس با سازمان بورس همراه باشند.
وی افزود: یکی از برنامه های سازمان بورس بهبود و‌توسعه لیگ ستارگان در سال های آتی است. در این زمینه امیدواریم بتوانیم معاملات الگوریتمی را به معاملات مستقیم در این رقابت ها اضافه کنیم.
دکتر محمدی در تشریح این موضوع گفت: در دوره های بعدی دانشگاه ها می توانند با دو تیم مجزا که شامل شرکت کنندگان نیرومحور و سرمایه محور است حضور یابند. همچنین این چشم انداز وجود دارد که بتوانیم بعد از برگزاری چند دوره فینال فینالیست ها برگزار شود.

وی در پایان با اشاره به استقبال سازمان بورس و اوراق بهادار از انتقادهای سازنده و قدر دانی از یاسر فلاح مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و دبیر کمیته اجرایی دومین لیگ ستارگان بورس تصریح کرد: نهاد ناظر به طور کامل پذیرای انتقادهایی است که زمینه ساز بهبود و‌ تقویت بازار سرمایه می شود.
در ابتدای این مراسم نیز، یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ضمن خیر مقدم به حاضرین به ایراد سخن پرداخت و سخنان خود را چنین آغاز کرد: گود زورخانه‌اش میل و سنگ و کباده ندارد. اینجا علم و سواد و تحلیل است که حرف اول را می‌زند. رقابتی که دو سال است پای در محیط دانشگاه‌ها گذاشته! اینجا در گود علم اقتصاد و مالی علاوه بر مرام و معرفت، نگاهی به درآمدزایی و اشتغال هم وجود دارد.
یاسر فلاح ادامه داد: مسابقه‌ای که می‌خواهد سواد مالی و دانش سرمایه‌گذاری در جامعه را عمق دهد؛ در کشورمان اما سطح سواد مالی آنچنان که باید و شاید بالا نیست. برای همین است که تدبیر اقتصادی و مالی بعضاً در رفتار افراد و جامعه دیده نمی‌شود و در نتیجه رشد اقتصادی مداوم بوجود نمی‌آید.
به گفته مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس متوقف ماندن در مشکلات معیشتی روزانه، شاید مهم‌ترین تهدید پایین بودن سواد مالی در جامعه باشد، موضوعی که حرکتی دسته‌جمعی و تلاشی همه‌جانبه را می‌طلبد تا افراد جامعه حیات فراتر از روزمرگی را تجربه کنند.
یاسر فلاح اضافه کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار هم به نوبه خود و در حد توانش گام در این راه گذاشته! تا اقشار مختلف را با موضوع سرمایه‌گذاری و بورس بیشتر آشنا کند. یکی از آنها متخصصین آینده و نخبگان دانشگاهی هستند. همان‌ها که در سال‌های بعد سمت‌های مدیریتی در بخش‌های مختلف را در دست می‌گیرند.
مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ادامه داد: نبود رویه یکسان و تدوین نشدن راهبرد سواد مالی در سطح نظام آموزشی کشور، باعث شده مدیران اقتصادی و اثرگذار کشور با کارکرد بورس، این رکن مهم اقتصاد چندان آشنا نباشند.
دبیر اجرایی دومین لیگ ستارگان بورس تاکید کرد: لیگ ستارگان بورس، می‌خواهد این شکاف را کمی کمتر کند. می‌خواهد درهای بورس را به روی دانشگاه‌ها بگشاید!! تا شاید در سال‌های بعد مدیرانی در بخش‌های اقتصادی بر سر کار آیند که بورس را مأمن مطمئنی برای تأمین مالی بدانند و تلاش کنند اقتصاد را از خیابان بورس عبور دهند!!
در پایان این مراسم، تیم های برتر معرفی شدند و لوح تقدیر و جوایز خود را از دکتر حسین عبده تبریزی، عضو شورای عالی بورس ، دکتر شاپور محمدی ، رییس سازمان بورس و اوارق بهادار و یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس دریافت کردند ودانشگاه تهران رتبه نخست لیگ ستارگان بورس شد.
  
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :