١٣٩٧/٠٦/٢٣ ١:١٧ ب ظ
کد خبر : ٧١١٩٣
وزیر صمت اعلام کرد:
سقف رقابت عرضه محصولات پتروشیمی دربورس کالا آزاد خواهد شد
شریعتمداری: دولت دو راه در پیش دارد یا در نظر گرفتن ارز ۴۲۰۰برای معاملات کالایی و کنترل رانت و یا استفاده از نرخ ارزو سقف رقابت آزاد، به تدریج روندها اصلاح خواهد شد و از هفته آینده در عرضه محصولات پتروشیمی نیز سقف رقابت آزاد خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری سهام انرژی و به نقل از روابط عمومی صمت،  شریعتمداری با توجه به افزایش نرخ ارز و راهکارهای مختلف برای دولت اظهار داشت: دولت دو راه در پیش دارد یا در نظر کرفتن ارز ۴۲۰۰برای معاملات کالایی و کنترل رانت و نظارت شدید بر بازار و یا استفاده از نرخ ارز و سقف رقابت آزاد و هزینه در حوزه رفاهی و‌حمایتی که کشور در حال حرکت به سمت بازار غیر رانتی است و به تدریج روندها اصلاح خواهد شد و از هفته آینده در عرضه محصولات پتروشیمی نیز سقف رقابت آزاد خواهد شد.
وزیر صمت با اشاره به سیاست صادراتی دولت گفت: صادرات بدون واردات ارز و صادرات کالاهای اساسی که نرخ ارز رسمی به آن تعلق می‌گیرد مورد حمایت دولت نیست و باید با بازگردادندن ارز حاصل از صادرات تامین مواد اولیه و تولید کشور را حمایت کرد.
شریعتمداری ادامه داد: با وجود تمام تلاش هایی که درسال های گذشته صورت گرفت، آنطور که باید شیرینی سرمایه گذاری در بخش تولید را احساس نکرده اند و به همین دلیل فعالیت های سوداگرانه در کشور بیشتر رواج پیدا کرده است.
وی رفع این نقص تاریخی را مستلزم همکاری مجلس با ایجاد قوانین حمایتی و عزم جدی دولت دراجرای این قوانین برشمرد و گفت: مصوبات کارشناسی مجلس و اجرای صحیح آن از سوی دولت در بهبود وضع تولید بسیار اثرگذار خواهد بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت به روند رو به رشد سرمایه گذاری در بخش های صنعتی ومعدنی اشاره و افزود: به رغم تمام دغدغه هایی موجود مردم هنوزاز حضور در عرصه تولید استقبال می کنند و روند سرمایه گذاری در فعالیت های صنعتی همچنان بالا است و باید از این فرصت بهره گرفت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت به دست گذاشتن دشمن بر روی صنایع اشتغالزای کشور اشاره کرد وافزود: خودروسازی، فولاد و پتروشیمی از جمله این صنایع هستند چون اشتغال و درآمد صادراتی بالایی دارد و باید با وحدت و هم آهنگی مشکلات را پشت سر بگذاریم.
وی همچنین تصمیم دولت برای آزاد کردن نرخ ارز را واکنشی به سوداگری‌های احتمالی دانست و گفت: بسیاری از تقاضاهایی که برای ارز 4200 تومانی وجود داشت غیر واقعی بود و با توجه به وضعیت حوزه پتروشیمی و بازار برای حمایت از این صنایع ارز نیمایی در نظر گرفتیم.
 
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :