١٣٩٧/٠٧/٠٤ ٢:٣٢ ب ظ
کد خبر : ٧١١٩٦
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به سهام انرژی گفت:
خروج پتروشیمی‌ها از بورس کالا فرضیه غلطی است
قبلا هم گفته ام خروج کامل پتروشیمی ها از بورس کالا یک فرضیه غلطی است اما گفته ایم با یک ساماندهی می توانیم برخی از معاملات را ما به صورت صنفی با خریداران انجام دهیم و گزارش آن را به بورس اعلام کنیم.
به گزارش پایگاه خبری سهام انرژی، نوروززاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه نمایشگاه دوازدهم ایران پلاست، به خبرنگار سهام انرژی گفت: از وزارت صمت خواستیم برخی از شرکت ها و خریدارانی را بر فرض درصنف نانوایان، به صورت صنفی در یک لیستی ساماندهی کنند تا مواد اولیه از طریق صنف به خریداران ارائه شود و پتروشیمی ها نیز در این پروسه گزارش فعالیت خود را به بورس اعلام خواهند کرد. لذا این کار به هیچ وجه منجر به دورزدن پتروشیمی ها از بورس کالا نخواهد بود.
وی در ادامه گفت: معاملات پتروشیمی ها در بورس یک اهرم مناسبی است اما باید ساماندهی معاملات صورت گیرد. بر فرض نانوایی که برای عرضه آرد نیاز به کیسه دارد می تواند از طریق صنف خود تقاضای خرید داشته باشد و این معامله را انجام دهد.
نوروززاده افزود :‌با جلساتی که با وزارت صمت داشتیم و توافقاتی که انجام شد قراراست یک ساماندهی در لیست بهین یاب صورت گیرد که با این ساماندهی می توانیم کاملا شفاف تر به هدف مشخصی پیش برویم.
وی درباره ساماندهی این سایت گفت: ما از ستاد تنظیم بازار که یک نهاد قانونی در وزارت صمت است خواستیم که با مشارکت ما  یک مسئولیت مستقیمی در زمینه ساماندهی لیست تولیدکنندگان واقعی داشته باشد و در این زمینه پیشنهاداتی نیزمطرح کردیم تا مصرف کنندگان مواد اولیه را که از پتروشیمی ها خرید می کنند کاملا مورد پالایش قراردهند.
وی درباره این پیشنهاد گفت: ما اعلام کردیم که در لیست جدید تولیدکنندگان ۶ ماهه اول سال ۹۶ را به عنوان پایه اولیه در نظر بگیرند و به هر میزانی که مواد اولیه گرفتند را وارد لیست کنند. البته در این میان شاید عده ای باشند که تازه امسال به تولید رسیده باشند و کسانی بودند که سال گذشته از بورس مواد اولیه خریداری نمی کردند اما امسال به تولید رسیدند، اینها را نیز وزارت صمت رصد کرده و به لیست اضافه کنند.
وی درباره تولیدکنندگان قدیمی گفت: درباره تولید کنندگان قدیمی نیز پیشنها دادیم بر مبنای اظهار نامه مالیاتی، تولیدکننده واقعی بودن آن‌ها مشخص شود، یعنی می توان اظهارنامه را مبنا قرار داده و پس از احرازتولیدکننده واقعی بودن آن‌ها، وارد لیست اصلی شوند.  
وی درباره نتیجه نهایی این لیست جدید گفت : قرار است در انتهای مهر و اوایل آبان این این تغییرات صورت گیرد و ما شاهد رشد بهینه در این زمینه باشیم.
 
   
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :