١٣٩٧/٠٨/٠١ ٣:٤١ ب ظ
کد خبر : ٧١٢٠٣
نخستین نهاد مالی منطقه آزاد کیش تاسیس شد
اولین نهاد مالی بخش خصوصی منطبق بر قوانین منطقه آزاد در تالار بورس منطقه‌ای کیش افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی سهام انرژی به کیش، علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران در آیین افتتاح این نهاد مالی که هم زمان با نمایشگاه کیش اینوکس 2018 در تالار منطقه‌ای کیش روی داد، در توضیح اهمیت تالارهای منطقه‌ای گفت: مهمترین و اصلی‌ترین کارکرد وجود تالارهای منطقه‌ای ایجاد اطمینان و دسترسی افراد محلی به نهادهای مالی است. البته تالارهای منطقه‌ای موظف به ارائه کلیه خدمات بازار سرمایه به مشتریان هستند.
وی گفت: نهادهای مالی و حتی کارکنان تالارهای منطقه‌ای به عنوان سفیران بازار سرمایه و بورس هستند که در جهت توسعه بازار سرمایه کار می‌کنند.
مدیرعامل بورس تهران گفت: وجود تالار منطقه‌ای به عنوان یک مکان فیزیکی و در دسترس برای پاسخگویی به سهامداران و غیرسهامداران و ایجاد اطمینان بسیار حائز اهمیت است.
صحرایی از جمله برنامه‌های مهم و مشوق مردم برای رجوع به بازار سرمایه و تالارهای منطقه‌ای گفت: فرهنگ سازی تنها یک بخش از جلب توجه و مشارکت مردم است. اما رفتارهای عملی و برنامه‌هایی مانند تاسیس صندوق‌های قابل معامله (ETF) که هم اکنون در حال بررسی و برنامه‌ریزی برای آن هستیم بسیار موثر است.
وی اضافه کرد: این رفتار و عملکردها می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌های جدید به خصوص در مناطق آزاد و مناطق کمتر توسعه یافته همجوار آن شود.
مهدی علیخانی مدیرعامل شرکت سبدگران ایساتیس پویا کیش نیز در مراسم افتتاح این شرکت در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این شرکت کمتر از یکسال است که ثبت شده و اکنون در حال پیگیری برای کسب مجوزهای لازم از سازمان بورس جهت انجام فعالیت های مختلف است.
وی افزود: برنامه ایساتیس پویا کیش در سه سال آینده انجام تمام امور و خدماتی است که شرکت های تامین سرمایه به بازار و فعالین این حوزه ارایه می دهند.
این مقام مسئول گفت:  این مجموعه و شرکت های سبدگردانی در بحث سرمایه ثبتی با تامین سرمایه ها متفاوت هستند و توانایی پوشش ندارند ولی در مورد سایر موارد هم پای تامین سرمایه توانایی رقابت را دارند.
علیخانی ادامه داد: این مجموعه کاملا خصوصی بوده و وابسته به هیچ نهادی نیست، خوش بین هستیم در آینده اتفاقات خوشایندی برای این سبدگردانی رخ بدهد.
وی گفت : تنها شرکت سبد گردانی که جسارت مدیریت دارایی ها را خارج از تهران به خرج داده و به صورت مستقل فعالیت می کند،ایساتیس پویا کیش است.
 
   
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :