١٣٩٧/٠٨/٠٥ ٢:٠٨ ب ظ
کد خبر : ٧١٢٠٥
پوری حسینی در نشست تخصصی رویداد کیش اینوکس ۲۰۱۸گفت:
بخش خصوصی باید برای کوچک کردن دولت همکاری کند
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت:‌ قرار بود تا سال ۹۳ خصوصی سازی به اتمام برسد اما همچنان ۵۰۰ بنگاه دولت، خصوصی نشده اند که انتظار داریم بخش خصوصی درباره این موضوع مطالبه گری کند وقدم پیش بگذارد.
به گزارش پایگاه خبری سهام انرژی،  پوری حسینی در نشست تخصصی که در کیش اینوکس ۲۰۱۸ برگزار شده بود طی سخنانی به دغدغه خصوصی سازی و فشارهای مضاعفی که سازمان خصوصی سازی برای واگذاری ها و اجرایی کردن اصل ۴۴ قانون اساسی متحمل می شود پرداخت و به صراحت از بخش خصوصی خواست تا برای انجام این روند همکاری جدی داشته باشد.
وی در بخشی از سخنان خود اظهار داشت:‌ در مسیر خصوصی سازی ما به عنوان هیات واگذاری با مخالفت ها، مقاومت ها و از همه بدتر با تهمت هایی مواجه هستیم که همه اینها را به تنهایی بعد از حل و فصل پشت سر می گذاریم.
وی در ادامه تشریح کرد:‌ ما به عنوان سازمان خصوصی سازی در حال مطالبه گری حق و حقوق بخش خصوصی از دولت و مجلس هستیم و در این مسیر هم حتی زندگی شخصی ما را به چالش می کشند که خوشبختانه در زندگی شخصی دچار هیچ چالشی هم نیستیم اما در رویارویی با اتهاماتی قرار می گیریم که بعضا آن ها کاملا از سر بی اطلاعی و ناآگاهی بوده که بعد از توضیح ما مرتفع شده است.
وی افزود: مثلا نماینده محترم مجلسی می گوید در پالایشگاه نفت کرمانشاه تبانی شده است وقتی ما در این زمینه کنکاش می کنیم و ازانها بابت چنین ادعایی دلیل و چگونگی آن را طلب می کنیم به صراحت می گویند منظور ما سازمان خصوصی سازی نبوده است و دایم به ما تهمت می زنند.
پوری حسینی گفت:‌واقعا من از برخی رسانه ها و از نمایندگان مجلس افسوس می خورم که بی اطلاع و بی دلیل اظهار نظر کرده و سازمان خصوصی سازی را دچار چالش می کنند. به طوری که ما باید برای این اتهامات وقت بگذاریم و توضیح دهیم  و رفع ابهام کنیم.
وی در ادامه گفت: اخیرا نماینده مجلسی نامه‌ای به خصوصی سازی ارسال کرده است که چرا شرکت دشت مغان را از طریق بورس واگذار نکرده ایم؟ تعجب می کنم که ارسال کننده نامه اساسا در جایگاه خود در حوزه مسلط نیست و نمی داند که این وظیفه خصوصی سازی نیست که سهام شرکت را در بورس عرضه کند. این جزو وظیفه ارکان شرکت است و انها باید در این زمینه تصمیم بگیرند. اگر شرکت دولتی وارد بورس شده باشد می توانیم سهام دولتی آن را وارد بورس کنیم اما اگر شرکتی بورسی نیست که ما نمی توانیم آن را وارد بورس کنیم این وظیفه هیات مدیره شرکت است ما که جزو هیات مدیره شرکت ها نیستیم. ما متاسفانه با چنین چالش های خسته کننده ای مواجه‌ایم.
رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: البته این موضوعات طی ۸ سال گذشته تاکنون رو به کاهش بوده است. آن هم به دلیل هزاران هزار سوال و جواب هایی بوده که ما به تک تک آن ها توضیح دادیم و قانع شدند. اما عده ای هستند که یا خود را به خواب زدند و یا هنوز به صورت چالشی با ما مواجه نشده اند.
پوری حسینی در این جلسه که با حضورنمایندگان بخش خصوصی صورت گرفته بود اظهار داشت:‌ مخاطب ما بخش خصوصی است ما می خواهیم برای او کار کنیم. اگر بخش خصوصی دنبال کار نباشد فردا باید تنها خود را ملامت کند چون ما برای بخش خصوصی تلاش می کنیم و از این بخش می خواهیم تا برای کوچک سازی دولت کمک کند.
وی گفت:‌انتظار ما از بخش خصوصی این است که سازمان خصوصی سازی را به چالش برساند پرسشگر باشد که چرا تاکنون این ۵۰۰ شرکت خصوصی نشده اند؛ و تا زمانی که این مطالبه گری بخش خصوصی نباشد کار خصوصی سازی پیش نخواهد رفت و فقط کار ما حرص و جوش خوردن است که چرا تمام نمی شود.
وی ادامه داد: ‌بخش خصوصی باید دولت را کنار بزند باید مطالبه گری کند درحالیکه ما به عنوان هیات واگذاری درحال مطالبه‌گری بخش خصوصی از دولت و مجلس هستیم. اصل ۴۴ قانون اساسی که یک کار جهادی است باید اجرایی شود . آقای جهانگیری معاون رئیس جمهور اخیرا به ما گفتند در جلسه ای که با مقام معظم رهبری داشتند ایشان متذکر شدند، اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی سازی آن نیست که در نظر ایشان بوده است و این موضوع دردولت های نهم، دهم ، یازدهم و دوازدهم هم کاری که مد نظر بوده تاکنون صورت نگرفته است. بنابراین روشن است که باید دست به دست هم داد و هر کسی به سهم خودش وظیفه اش را انجام دهد. در حالیکه فشار خصوصی سازی روی شانه های سازمان خصوصی سازی است البته در همه جای دنیا خصوصی سازی با چالش های این چنینی مواجه هست اما باید برای تسهیل این روند به هم کمک کنیم.  
  
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :