١٣٩٧/٠٨/٠٩ ١٠:٣٣ ق ظ
کد خبر : ٧١٢٠٧
رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های مشاور سرمایه گذاری گفت:
پروژه های کوچک و متوسط با حمایت بخش خصوصی تامین مالی می شوند
پدیدار گفت: بخش خصوصی برای پیشبرد و تداوم طرح ها و پروژه ها، موضوع تامین مالی جمعی Crowdfunding ،را که در دنیا تجربه موفقی است پیاده سازی می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری سهام انرژی، رضا پدیدار رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری و نظارت بر طرح ها،  که در پنل" نقش تامین مالی جمعی کرادفاندینگ،در تامین مالی طرحها و پروژه ها " در همایش کیش اینوکس 2018 به عنوان رئیس پنل سخنرانی می‌کرد، گفت: تامین سرمایه یکی از موضوعات بسیار مهمی برای هدایت و تداوم فعالیت شرکت های متوسط و کوچک است که این موضوع می تواند اقتصاد کشور را متحول کند.
وی اظهار داشت: تامین مالی جمعی (Crowdfunding) که در کشور ما کمتر شناخته شده است ، موضوعی است که از سوی مجله مروری بر تکنولوژی دانشگاه MIT به عنوان یکی از ده انقلاب متحول کننده جهان شناخته شده و معرفی گردیده است. 
پدیدار با اشاره به اینکه در بررسی های اولیه و نیازسنجی برای پیاده سازی این طرح، تصمیم برای انجام این کار در کشور یعنی تامین مالی به روش کرادفاندینگ گرفته شده است، گفت: درعصرهمیاری اجتماعی در سرمایه گذاری یا عصر بانک جمعی امیدوارم به جمع‌بندی اولیه برسیم و انجمن شرکت‌های مشاورسرمایه گذاری و نظارت طرح‌ها بتواند گام مهم و ارزشمندی در بحث تامین مالی برای اعضاء و جامعه اقتصادی کشوربردارد .
عضو هیات مدیره انجمن، توانائی جمع آوری سرمایه (در اغلب موارد بدون اعطای بخش های بزرگ سودسهام)، پخش کردن ریسک، هزینه سرمایه کمتر و سود بیشتر، اعتبارسنجی، شبکه سازی، جمع سپاری و توسعه کارآفرینی را از مزایای تامین سرمایه به روش کرادفاندینگ عنوان کرد .
رضا پدیدار ادامه داد: از سال گذشته بحث شرکت‌های SME ها ( سازمان های کوچک و متوسط)را در اتاق به علت مشکلات موجود و خطراتی که نظام تحریم بوجود آورده بود، بدون سروصدا آغاز کردیم و مطالعات آن را انجام داده ایم . به بورس هم اطلاع دادیم که یک برنامه رقابت پذیری با هدف حذف موانع ، بهبود مقررات و رشد مهارت‌ها را در اتاق در دست اقدام داریم. همچنین ایجاد پایگاه رسانه ای مشترکی برای اتصال  SME های ایرانی و اروپائی را با هدف تسریع همکاری های تجاری و اقتصادی در دست اقدام داریم.
مهندس کریم عضو هیات مدیره انجمن نیز به عنوان دیگر سخنران، با اشاره به شرکت‌های کوچک و متوسط SME ها و جایگاه آنها در بحث کراد فاندینگ ، گفت: با توجه به اینکه مخاطبین این روش به تامین مالی فوری نیاز دارند در واقع کرادفاندینگ نیازمند مدلی چابک خواهد بود .
مهندس کریم با اشاره به دستورالعمل به شدت محدود کننده مصوب اردیبهشت ماه 97 سازمان بورس و اوراق بهادار ، ورود این سازمان به مقوله تامین مالی جمعی را به علت سنگینی ساختار سازمانی و رویه های موجود اشتباه دانست و گفت: ورود به بحث  SME ها در صلاحیت سازمان بورس نیست و بورس با این کار احتمالاً یک فرصت اقتصادی خوب را از کشور می گیرد .
مهندس کریم با اشاره به نقش و وظیفه اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران در موضوع شرکت‌های کوچک و متوسط از سازمان بورس خواست که SME ها را به اتاق بازرگانی و پارلمان بخش خصوصی  بسپارد .
آخرین سخنران پنل آقای دکترزرگریان از شرکت شتاب دهنده کارن بود که درباره شرکت‌های کوچک و متوسط و نقش موثر آنها در اقتصاد کشورها سخن گفت .  وی با ارائه  آماری، از تعداد این‌گونه شرکت‌ها در جهان و از جمله حضور 90درصدی آنها در اقتصاد آسیا، گفت : پس از مطرح شدن بحث تحریم و خروج غول‌های اقتصادی از کشور ، گروهی در این فکر هستند که آنها را به پای میز مذاکره برگردانند که این امر بی‌فایده است و هیچ تضمینی برای کار آنها وجود ندارد ،بنابراین باید SME ها را تقویت کرد و زیرساخت ها را برای توانمندی و استمرار کار آنها فراهم آورد .
   
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :