١٣٩٧/٠٨/١٣ ٦:٣٥ ب ظ
کد خبر : ٧١٢١٤
بهینه‌سازی شبکه برق تهران، نیازمند سرمایه‌گذاری سالانه 100 میلیارد تومانی است
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: سالانه 100 میلیارد تومان به صورت مستمر برای بهینه‌سازی و نوسازی سیستم‌های شبکه برق تهران سرمایه‌گذاری می شود.
به گزارش پایگاه خبری سهام انرژی،  حسین صبوری در نشست خبری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق کشور با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق تهران بزرگ مسئولیت تامین برق تهران به عنوان پایتخت را داریم، گفت: شهر تهران 4 میلیون و 500 هزار مشترک دارد که 14 درصد مشترکین برق کشور را به خود اختصاص می دهد.
وی با بیان اینکه 32 کیلومتر شبکه برق در کشور داریم، افزود: 32 درصد شبکه زمینی برق کشور در تهران است و همچنین 10 درصد کل برق کشور در شهر تهران مصرف می شود.
صبوری با اشاره به اینکه برای تامین برق مورد نیاز مشترکین تلاش می‌کنیم، تاکید کرد: امروزه برق به عنوان زیرساخت اصلی توسعه و ضرورت‌های تامین رفاه اجتماعی است و ضروری است که 24 ساعته برای ارائه خدمت به مشترکین تلاش کنیم.
وی ادامه داد: سالانه به صورت مستمر 100 میلیارد تومان برای بهینه‌سازی و نوسازی سیستم‌های شبکه برق تهران سرمایه‌گذاری می‌شود که البته کافی نیست. همچنین موازی با این این نوسازی توسعه شبکه برق را در حال انجام داریم که بر اساس افزایش میانگین 100 هزار مشترک در سال باید 150 میلیارد تومان در این راستا سرمایه‌گذاری شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه فصل زمستان به لحاظ جغرافیایی مشکلاتی برای شبکه برق پیش می‌آورد، افزود: اصلاح و بازنگری شبکه در این دوره زمانی باید انجام شود و همچنین بحث آمادگی برای تامین برق در تابستان مطرح است که اوج مصرف است، توسعه بهینه‌سازی شبکه را به همراه فعالیت گسترده در مدیریت کاهش بار در دستور کار داریم.
به‌گفته وی پیک مصرف برق شهر تهران 4 هزار و 666 مگاوات بود که امسال باید به 4 هزار و 900 مگاوات می‌رسید و ما با برنامه‌ریزی خود اجازه عبور از 4 هزار و 500 مگاوات را ندادیم که موارد مختلفی در این مدیریت مصرف دخیل بود که از جمله آنها بحث فرهنگ‌سازی، پیگیری مستمر برای تغییر ساعات اداری و استفاده از مولدهای بخش خصوصی و دولتی بوده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه در سال تنها 300 ساعت با مشکل جدی تامین برق مواجه هستیم، افزود: غیر از این روزها در زمان‌های دیگر با مازاد تولید برق در کشور مواجه هستیم که توجیه اقتصادی ایجاب نمی‌کند برای این 300 ساعت سرمایه‌گذاری کنیم و می‌توانیم با توصیه‌ها این مقدار را کنترل کنیم و در واقعیت نیروگاه مجازی ایجاد کنیم.


  
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :