١٣٩٧/٠٨/١٤ ٧:١٥ ب ظ
کد خبر : ٧١٢١٥
معاون راهبری توليد شركت مادر تخصصی برق حرارتی اعلام کرد:
رتبه اول توليد برق خاورميانه را داریم
پيشاهنگ معاون راهبری توليد برق حرارتی گفت: از لحاظ ظرفيت توليد برق رتبه اول در خاورميانه و رتبه ١٤ را در دنيا توانستیم به دست آوریم.
به گزارش پایگاه خبری سهام انرژی،  عبدالرسول پیشاهنگ معاون راهبری توليد شركت مادر تخصصی برق حرارتی امروز۱۴ آبان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به لحاظ توليد برق ٨٠ درصد ظرفيت نصب شده در اختيار ماست و با اين ميزان ظرفيت ٩٥ درصد توليد برق كشور را انجام مي دهيم.
وي در ادامه در زمينه تعداد نيروگاه هاي برق حرارتي اظهار داشت: در كشور ٩١ نيروگاه در فعال است كه از اين تعداد ٣٩ نيروگاه دولتي با ١٨٩ واحد و ٤١ نيروگاه خصوصي با ٢١٥ واحد و ١١ نيروگاه بخش خصوصي احداث شده كه وظيفه تامين برق كشور را بر عهده دارند.
وی  اظهار داشت: ‌يكي از موضوعات اصلی تامين سوخت نيروگاه هاست كه تامين سوخت كليه نيروگاه ها بر عهده شركت برق حرارتي است.
پیشاهنگ در زمينه ميزان سوخت نیروگاه ها گفت: در سال جاری تا كنون ٩٥.٥ درصد از سوخت گاز، ٢.١٨ درصد گازوييل ، ٢.٣٣ درصد مازوت استفاده شده است و امسال نسبت به سال قبل ٦.٦ درصد گاز بيشتر تحويل نبروگاه ها شده است و ٢١.١٩ درصد گازوييل و ٢٧.١٥ درصد امسال كمتر مصرف شده است.
وی ادامه داد: اکنون در کشور 448 سیستم نیروگاهی در حال فعالیت است که 180 واحد آن ساخت داخل است.
پیشاهنگ گفت: بیش از 90 درصد تجهیزات استفاده شده در نیروگاه ها ساخت داخل است.
وی با بیان اینکه سالانه 2 هزار و 800 میلیارد تومان هزینه تعمیرات نیروگاه ها است، افزود: عمر مفید نیروگاه ها متفاوت است برای مثال نیروگاهی با 55 سال قدمت وجود دارد و همچنین نیروگاهی با یک ماه فعالیت که نیاز به تعمیرات دارد و فراوانی تعمیرات انها با هم متفاوت است.
  
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :