١٣٩٧/٠٩/٠٣ ٣:٢٦ ب ظ
کد خبر : ٧١٢٢٨
سخنگوی صنعت برق به خبرنگار سهام انرژی گفت:
بهترین شیوه خصوصی سازی صنعت برق، واگذاری به متخصصین این حوزه است
اگر بخواهیم خصوصی سازی موفقی را در صنعت برق پیش ببریم باید خریداران بخش خصوصی وارد این عرصه شوند که خود صاحب تخصص این صنعت باشد، در غیر این صورت واگذاری ها مفید فایده نخواهد بود.
محمد رضا حقی فام سخنگوی وزارت نیرو معاون هماهنگي توزيع شركت توانيردر گفتگو با خبرنگار "سهام انرژی" اظهار داشت:‌ ما در وزارت نیرو وظیفه داریم شرکت‌های دولتی قابل واگذاری را به سازمان خصوصی سازی معرفی کنیم. در پروسه بعدی این وظیفه سازمان خصوصی سازی است که نسبت به واگذاری‌ها و انجام روند آن کار را پیش ببرد.
وی درباره روند خصوصی سازی در صنعت برق گفت:‌ تاکنون روند خصوصی سازی در صنعت برق بیشتر شکل خصولتی است و خصولتی بودن باعث شده که بعضی از بخش ها آن قابلیت و کارایی مورد انتظار را از خود نشان ندهند. در حالیکه باید تعاونی‌هایی که مفهوم بخش خصوصی صرف دارند وارد این عرصه شوند.
حقی فام در ادامه تشریح کرد: البته در حوزه صنعت برق شرکت ها بسیار بزرگ هستند و تنها سهامداران و بخش خصوصی می تواند سهام این شرکت‌ها را خریداری کند که خود در همان اندازه باشد یعنی توانایی خرید داشته باشد. البته نظام بانکی متمرکزمی تواند به بخش خصوصی کمک کند تا این بخش‌ها بتوانند به درستی وارد عرصه اقتصاد شوند و خصوصی سازی واقعی صورت گیرد. 
وی بیان کرد:‌ صنعت برق این انتظاررا ازواگذاری‌ها دارد که کسانی سهام شرکت‌های دولتی صنعت برق را خریداری کنند که خود متخصص این حوزه و فن باشند. ما در گذشته از دو جا ضربه خوردیم یکی به خاطر بدهی دولت واگذاری‌ها را انجام دادیم و دوم این واگذاری‌ها به مجموعه هایی صورت گرفت که خود متخصص این حوزه نبودند و در مواردی منجر به ایجاد مشکل برای این صنعت شد. لذا تاکید می کنیم در واگذاری های آینده اگر بخش خصوصی معتقد به این صنعت وارد عرصه شود این واگذاری ها موفق خواهد بود در غیر این صورت مفید فایده نخواهد بود.  
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :