١٣٩٧/٠٩/١١ ١:٣٢ ب ظ
کد خبر : ٧١٢٤٠
مدیرعامل بورس انرژی در گفتگوی اختصاصی به "سهام انرژی" گفت:
هیچ خبری درباره عرضه دوباره نفت به بورس نشده است
حسینی گفت: هیچ خبری مبنی بر عرضه دوباره نفت به بورس انرژی نشده است و بورس انرژی هم منتظر اعلام و نظر شرکت ملی نفت در زمینه عرضه دوباره این محصول است.
 به گزارش سهام انرژی، دکتر حسینی مدیرعامل شرکت بورس انرژی ایران در زمینه دلایل عرضه مجدد این محصول به سهام انرژی گفت: هیچ خبری مبنی بر عدم عرضه نفت خام به بورس انرژی نشده است و به محض اعلام این خبر، شرکت بورس انرژی هم اطلاع رسانی خواهد کرد.
وی در زمینه دلایل توقف فعلی عرضه نفت به بورس گفت: هیچ اطلاعی در این زمینه ندارم و اعلام هر خبری از سوی ما می‌تواند کذب و بی فایده باشد لذا باید منتظر نظر شرکت ملی نفت باشیم.
پیشترها مدیران شرکت ملی نفت نسبت به عرضه نفت به بورس انرژی کمال رضایت و خرسندی خود را اعلام کردند و با توجه به انجام روند مثبتی که عرضه نفت خام به بورس داشت، حکایت از تداوم حداقل هفته ای یک میلیون بشکه را می داد اما با وجود گذشت یک ماه از آخرین هفته عرضه این محصول به بورس انرژی و بی اطلاعی مدیر بورس انرژی از دلیل توقف عرضه نفت خام به نظر می رسد باز عرضه این محصول با چالش های جدیدی مواجه شده است.
البته گزینه دیگری در این زمینه وجود دارد و آن تغییر و تحولات مدیریتی و مسکوت گذاشتن اجرای این عرضه مهم هم می تواند دلیلی بر این عدم عرضه هفتگی باشد.
عرضه نفت خام که در گذشته یک باردر بورس کالا  تجربه شد می توانست به عنوان یک تجربه ناموفق دنبال شود تا اینکه با انتقادات و پیگیری ها بالاخره در ۶ آبان ماه اولین عرضه نفت خام در بورس انرژی رقم خورد که این عرضه با یک سوم از یک میلیون بشکه و هفته بعد آن یعنی در ۱۳ آبان با عرضه باقی یک میلیون بشکه صورت گرفت.
تحریم های آمریکا و مشکلات عرضه نفت ایران در بازارهای صادراتی تنها انگیزه مدیران نفتی به بورس بود و اعلام موفقیت عرضه یک میلیون بشکه نفت خام در بورس نیز از سوی مدیران ارشد نفتی حداقل گواه این مدعا بود که این روند عرضه به صورت هفتگی قطعا تداوم خواهد یافت اما اینکه چرا با گذشت چند هفته این عرضه تداوم نداشته است به نظر ما نیز باید مانند مدیران بورس به انتظارپاسخ آن باشیم.  
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :