١٣٩٧/١٠/٠٤ ١٢:٢٣ ب ظ
کد خبر : ٧١٢٦٠
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:
سه میلیون بشکه نفت در بورس عرضه خواهد شد
پورابراهیمی گفت: امور بین‌الملل شرکت نفت در تفاهمی که با بورس کالا انجام داده، قصد دارد پس از ژانویه اقدام به عرضه نفت در بورس انرژی کند و اعلام کرده که این کار به صورت مدام انجام خواهد شد.
به گزارش سهام انرژی، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی درباره مصوبه جدید این شورا درباره عرضه نفت خام در بورس گفت: فرآیند عرضه نفت در بورس انرژی دستخوش تغییر شده و قرار است سه میلیون بشکه نفت در بورس عرضه شود و وزارت نفت اختیار دارد صد درصد ریالی تسویه وجوه را انجام دهد.
وی در ادامه می‌افزاید که خوشبختانه این مساله مورد توافق سران قوا قرار گرفت. ما هم در این جلسه نظر مثبتمان را اعلام کردیم. بر اساس این مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، قرار است بحث عرضه نفت در بورس انرژی استمرار پیدا کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص شرایط جدید تسویه حساب خریداران عنوان کرد: همچنین شرایط قبلی که بخشی از آن ارزی و بخش از آن ریالی بود تسهیل می‌شود. براین اساس تقریبا حتی تا صد درصد ریالی هم می تواند انجام شود. البته این اختیاری است که به وزارت نفت داده شده است تا بتواند حتی تا سقف صد درصد هم به صورت ریالی تسویه کند. لذا این مساله حتما بر ساختار بورس نفت و ظرفیت بورس انرژی اثر مثبت خواهد داشت.
 درخواست‌های متعددی وجود دارد
علی حسینی، مدیرعامل بورس انرژی نیز در این خصوص به ایرنا گفته بود که درخواست‌های متعددی توسط مشتریان برای تسویه همه پول خرید به صورت ریالی ارایه شده است. بنابراین تصمیم بر این شد که خریداران با شیوه جدید اقدام به تسویه حساب خریدهای خود کنند.
وی درباره حجم عرضه نفت در بورس نیز عنوان کرد که در هفته‌های اخیر پیشنهادات و درخواست های فراوانی برای خرید نفت ارایه شده که نشان می دهد جذابیت عرضه نفت بالاست بنابراین محدودیتی برای میزان عرضه توسط شرکت ملی نفت وجود ندارد.
 
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :