١٣٩٧/١١/٠٣ ٢:١٢ ب ظ
کد خبر : ٧١٢٨٣
مدیرعامل بورس تهران درباره افزایش نقدینگی و بورس گفت:
سرمایه گذاری مردم به سمت صندوق ها راهی برای هدایت نقدینگی
با نقدینگی ۱۶۸۰ هزار میلیارد تومان مردم، می‌توانیم با فرهنگ سازی این سرمایه ها را به سمت بازار سرمایه هدایت کنیم اما مردم طالب سرمایه گذاری مستقیم هستند بنابراین صندوق ها می‌تواند مکان مناسبی باشد.
به گزارش سهام انرژی، علی صحرایی مدیرعامل بورس بورس و اوراق بهادار تهران در نشست خبری که صبح امروز(۳ بهمن ماه) برگزار شد ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: نقدینگی ها می تواند در جهت تولید ملی و ثروت در اقتصاد کشور به کار گرفته شود و بازار سرمایه مکان مناسبی است زیرا آثار تورمی ندارد. اما مردم عموما علاقمند سرمایه گذاری مستقیم هستند بنابراین در بازار سرمایه می توان صندوق های بخشی یا منطقه ای را ایجاد کنیم تا این نقدینگی به این سمت هدایت شود.
وی در ادامه به زیرساخت های معاملاتی در کشور اشاره کرد وگفت: بهبود زیرساخت های معاملاتی باید مورد توجه قرار گیرد زیرا بر فرض سامانه معاملاتی ما مربوط به ۱۱ سال گذشته است و این سامانه در کشوری که ساخته شده دو نسل بعد از آن را ارائه کرده است اما ما به دلیل محدودیتی که داریم نمی توانیم سامانه جدید ایجاد کنیم.
از اعلام زودهنگام عرضه اولیه شرکت ها خودداری می کنیم
صحرایی در بخشی از سخنان خود از حضور شرکت ها در بورس به عنوان عرضه اولیه تا پایان سال خبر داد اما تاکید کرد که تا نهایی نشدن این شرکت ها از اعلام نام آن‌ها خودداری می کند.
وی در این زمینه اظهار داشت: برخی از شرکت ها در مراحل نهایی عرضه هستند و به احتمال زیاد تا پایان سال این عرضه را انجام خواهند داد اما ما به عنوان بورس از اعلام نام آن‌ها تا حصول نهایی خودداری می کنیم.  
رشد ۶۲ درصدی ارزش معاملات
مدیرعامل بورس تهران گفت: ارزش بازار سهام از ۳۸۲ هزار میلیارد تومان در ابتدای امسال تا پایان دی به بیش از ۶۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده که افزایش ۶۲ درصدی داشته است.
صحرایی اضافه کرد: ارزش اسمی بازار نیز در این دوره زمانی از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به ۱۶۲ هزار میلیارد تومان رسید که رشد هشت درصدی را نشان می دهد
وی ادامه داد: ارزش کل معاملات نیز رشد ۱۶۹ درصدی و حجم معاملات افزایش ۱۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.
رشد ۹درصدی تامین مالی از طریق بورس
مدیرعامل بورس تهران گفت: ارزش اسمی بازار بدهی با دارا بودن ۲۹ اوراق مختلف مشارکت، صکوک و گواهی سپرده، به بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.
صحرایی گفت: مجموع تامین مالی انجام شده در ۱۰ ماه امسال در بورس، ۱۵۶ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ثبت ۱۴۳ هزار میلیارد ریال،۹درصد افزایش داشته است.
وی با تشریح جزییات تامین مالی گفت: در سال ۱۳۹۷ از روش های مختلف استفاده شده که شامل عرضه اولیه به ارزش ۱۱ هزار میلیارد ریال، اوراق تبعی به ارزش هشت هزار میلیارد ریال، اوراق بدهی به ارزش ۱۳ هزار میلیارد ریال، صندوق های قابل معامله با حدود یک هزار میلیارد ریال و افزایش سرمایه ها به ارزش ۱۲۳ هزار میلیارد ریال بوده است.
مدیرعامل بورس تهران گفت: ارزش معاملات در بازار صندوق های قابل معامله از ۱۳ هزار میلیارد ریال به ۴۷ هزار میلیارد ریال رسیده است که افزایش ۲۶۵ درصدی را نشان می دهد.
مدیرعامل بورس تهران گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۷۷ هزار کد جدید معاملاتی در بورس تهران صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۶۲ درصدی داشته است.
 
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :