١٣٩٧/١١/٠٨ ٤:١٧ ب ظ
کد خبر : ٧١٢٨٩
مدیرعامل پتروشیمی کارون خبر داد:
پتروشیمی کارون در حال تدارک جهت ورود به بورس است
صدیقی زاده گفت: شركت پتروشیمی کارون در حال جمع آوري اطلاعات برای حضور به بورس است و پيش بينی مي شود تا ابتداي سال ٩٩ اين شركت وارد بورس شود
به گزارش سهام انرژی از ماهشهر، صدیقی زاده مدیرعامل پتروشیمی کارون در بازدید خبرنگاران در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: پتروشیمی کارون علاقمند به حضور در بورس است.
صدیقی زاده درباره تولید و فروش محصولات این مجموعه پتروشیمی اظهار داشت: پتروشيمي كارون دو محصول اصلي ايزوسيانات ها به عنوان مواد اوليه در صنايع پايين دستي پزشكي، اتومبيل سازي و... را توليد مي كند كه توليد ٥٠ درصد كارخانه در داخل و بورس كالا عرضه مي شود و ۵۰ درصد دیگر به کشورهای خاورمیانه صادر می شود.
وی قبل از توضیح در زمینه فروش محصولات در داخل نسبت به فروش محصولات در خارج اعلام کرد: ایزوسیانات تولیدی پتروشیمی کارون در دو بخش است که ما در زمینه صادر محصولات پتروشیمی کارون به عنوان نخستین تولیدکننده ایزوسیانات‌ها در خاورمیانه، سهم ۱۰۰ درصدی در تامین TDI تولوئن دی ایزوسیانات خاورمیانه دارد.
وی با اشاره به اینکه با اولویت تامین نیاز داخل، ۵۰ درصد TDI پتروشیمی کارون صادر می‌شود، افزود: ۱۰۰ درصد نیاز TDI کشورهای همسایه توسط پتروشیمی کارون تامین می‌شود.
مدیرعامل پتروشیمی کارون به سهم ۳۰ درصدی این شرکت برای تامین MDI کشور اشاره و اظهار کرد: امیدواریم براساس برنامه تا سال ۹۹ سهم ۱۰۰ درصدی در تامین این محصول را در کشور کسب کنیم.
صدیقی‌زاده با بیان اینکه ماهیت صنعت پتروشیمی به گونه‌ای است که نمی‌تواند خارج از حوزه‌هایی که بانک مرکزی تعیین می‌کند، حرکت کند، افزود: ارز حاصل از صادرات پتروشیمی کارون با نرخ تعیین شده از سوی بانک مرکزی به سامانه نیما واریز می‌شود.
وی درباره فروش داخلی محصولات پتروشيمی كارون در بورس كالا اظهار داشت: عرضه محصولات این شرکت بر اساس رقابت و ميزان تعادل در تقاضاها است.
صديقي زاده مدير عامل پتروشيمي كارون در مورد عرضه محصولات در داخل گفت: فروش فقط در بورس کالا است و بر اساس نياز به اين محصول در دو فصول مختلف سال ميزان عرضه صورت مي گيرد اما تلاش مي شود تا شرايطي فراهم شود تا بازار با كمبود مواجه نشود.
وي درباره طرح توسعه شركت گفت: در سال ٩٧ استارت توليد co به عنوان ماده اوليه توليد محصولات شركت زده شد كه اين كار با سرمايه ٥٠ ميليون يورو بوده است و اميدواريم تا سال ١٤٠٠ اين مجموعه تكميل و به بهره برداری برسد.
شرکت پتروشیمی کارون نخستین تولیدکننده ایزوسیانات‌ها در خاورمیانه است. این پتروشیمی با استفاده از گازهای کلر، منواکسیدکربن، هیدروژن و نیز تولوئن و اسیدنیتریک قادر است انواع محصولات پایه‌ای و اصلی پتروشیمی، شامل انواع ایزوسیانات‌ها را که دارای ارزش افزوده بالاتر است با کیفیت مناسب تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کند.
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :