١٣٩٧/١١/٠٨ ٤:٣٤ ب ظ
کد خبر : ٧١٢٩٠
در فرابورس ایران:
هفته آینده ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق منفعت نفت منتشر می شود
۱۳ بهمن ماه امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان وراق منفعت شرکت ملی نفت با هدف تامین بخشی از منابع مالی طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت، در فرابورس منتشر می‎شود.
به گزارش سهام انرژی از شانا، تالین منصوریان، سرپرست مدیریت سرمایهگذاری و کسبوکار شرکت ملی نفت ایران در این‌باره اظهار داشت: در مرحله نخست، روز سیزدهم بهمن ماه شاهد انتشار هزار میلیارد تومان اوراق منفعت در فرابورس خواهیم بود و امیدواریم با کسب مجوزهای لازم، بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان اوراق دیگر نیز تا پایان سال منتشر شود.
وی با بیان اینکه برای نخستین بار است که اوراق منفعت برای طرحهای صنعت نفت منتشر میشود، ادامه میداد: مقدمات این کار از سوی شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند و با پیگیریهای مستمر شرکت ملی نفت ایران و همکاری و تعامل سازمان بورس و اوراق بهادار فراهم شده است و میتواند یکی از گزینه‌‏های قابل اتکا برای تامین منابع مالی مورد نیاز در اجرای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت باشد.
منصوریان درباره بازگشت اصل و فرع اوراق نیز با اشاره به وجود ارکان پذیرهنویس و بازارگردان در این عرضه گفت: ضمانت اصلی بازگشت اصل و فرع این اوراق، منافع و عواید محصول است که بر اساس قوانین و مصوبات مربوطه، بازپرداخت از محل بخشی از این عواید صورت میگیرد. افزون بر این، شرکت ملی نفت ایران ضامن اوراق خواهد بود.
وی اظهار داشت: شرکت ملی نفت ایران به این راهکار اکتفا نکرده و بررسی سایر ابزارهای تامین مالی و بهرهمندی از انواع فرصتهای موجود در بازار سرمایه، بانکها و... را با درنظر گرفتن ماهیت پروژهها مدنظر دارد و با جدیت دنبال میکند.
بر اساس این گزارش، در حالی که تحریمهای آمریکا علیه ایران، اقتصاد و به ویژه صنعت نفت کشور را نشانه گرفته است، شرکت ملی نفت ایران ضمن تدوین و پیگیری اجرای طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت با هدف بهکارگیری ظرفیتهای داخلی، اشتغال‌زایی و جلوگیری از رکود در صنعت، استفاده از ابزارهای مالی متنوع داخل کشور را نیز در دستور کار قرار داده است تا فرآیند جذب سرمایه برای اجرای طرحها و پروژهها معطل شرکت‏‌های خارجی نباشد.    
 
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :