١٣٩٧/١١/١٣ ٢:٣٨ ب ظ
کد خبر : ٧١٣٠٠
وزیر نیرو در جمع خبرنگاران گفت:
بیش از ۶۵ درصد برق ایران توسط شرکت‌های خصوصی تولید می‌شود
اردکانیان اعلام کرد: بیش از ۶۵ درصد برق ایران توسط شرکت‌های خصوصی تولید می‌شود که در این زمینه در آستانه یک تحول بزرگ هستیم.
به گزارش سهام انرژی رضا اردکانیان وزیر نیرو در نشست خبری که به مناسبت تشریح دستاوردهای صنعت آب و برق در طی چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شده بود اظهار داشت:  بیش از ۶۵ درصد برق ایران توسط شرکت‌های خصوصی تولید می‌شود که در این زمینه در آستانه یک تحول بزرگ هستیم  و آن هم به این معنا که ظرفیت‌های بزرگتری به کار گرفته خواهد شد تا بازار وسیع‌تری در اختیار دست‌اندرکاران این بخش قرار گیرد.
اردکانیان خاطرنشان کرد: از سال ۹۲ و با شروع دولت تدبیر و امید تاکنون ارزش سرمایه‌گذاری انجام شده در صنعت برق از محل منابع دولتی و بخش خصوصی معادل ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.
اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های برق‌آبی کشور نسبت به ابتدای انقلاب رشدی ۶.۷ برابری داشته است، ادامه داد: هزار و ۸۰۴ مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های برق‌آبی در ابتدای انقلاب هم اکنون به بیش از ۱۲ هزار مگاوات رسیده است و ۵۵۲ هزار هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی کشور (احداث شده) در سال ۵۷ هم اکنون با رشد۴.۳ برابری به دو میلیون و ۳۵۲ هزار هکتار رسیده است.
وزیر نیرو به تشریح دستاوردهای کشور در بخش آب و فاضلاب پرداخت و افزود: در حال حاضر تعداد تصفیه‌خانه‌‌های آب شهری کشور با رشد ۵.۱ برابری به ۱۳۹ واحد افزایش پیدا کرده و جمعیت تحت پوشش آب شهری کشور از ۷۴.۶ درصد ابتدای انقلاب هم اکنون به ۹۹.۴۸ درصد رسیده است.
اردکانیان ادامه داد: تعداد تصفیه‌خانه‌‌های فاضلاب شهری با رشد ۵۴ برابری به ۲۱۷ واحد رسیده و جمعیت تحت پوشش سامانه فاضلاب شهری نیز در حال حاضر با افزایش ۵.۸ برابری به ۴۹.۳ میلیون نفر رسیده  همچنین دو میلیون نفر جمعیت روستایی تحت پوشش آب بهداشتی در ابتدای انقلاب نیز هم اکنون با رشد ۸.۴ برابری به ۱۶.۶ میلیون نفر رسیده است.

اردکانیان درباره پروژه های سدسازی اظهار داشت: شرکت‌های مهندسین مشاور طرح‌های ملی سدسازی با افزایش ۳۲.۵ برابری به حدود ۶۵ شرکت رسیده و شرکت‌های پیمانکار طرح‌های ملی سدسازی نیز با رشد ۲۵.۶ برابری به ۷۷ شرکت رسیده است.
وزیر نیرو تاکید کرد: تا پایان سال ۹۶ نیز مشاوران، پیمانکاران و دست‌اندرکاران بخش غیردولتی کشورمان در ۲۰ پروژه برون مرزی بخش آب مشغول به فعالیت بوده‌اند.
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :