١٣٩٨/٠٢/٠٢ ١٠:٠٨ ب ظ
کد خبر : ٧١٣٦٦
مدیرعامل بورس کالا به "سهام انرژی" گفت:
در حال تعامل با وزارت نفت، قیر تهاتری راعملیاتی کنیم
سلطانی نژاد گفت: محصولات تهاتری که با قیمت های ثابتی در خارج از بورس عرضه می شود برای داشتن بازاری رقابتی قرار است در صورت سیاست گذاری وزارت نفت این محصول را به صورت تهاتری در بورس کالا عرضه کنیم.
به گزارش سهام انرژی حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالا، ضمن اعلام این مطلب به خبرنگارسهام انرژی گفت: در آینده بورس کالا عملیات معاملات تهاتری را برای برخی فرآورده های نفتی از جمله قیر اجرایی می‌کند که برای این منظور تمامی زیرساخت های آن در بورس کالا فراهم است و منتظر سیاستگذاری وزارت نفت هستیم تا این موضوع را عملیاتی کنیم.
وی اظهار داشت: انجام معاملات تهاتری برای فراورده های نفتی از جمله قیر در مجلس مصوب شده است ولی شیوه اجرای آن باید از سوی وزارت نفت اعلام شود که بورس کالا برای این منظور با وزارت نفت در تعامل است تا آن را اجرایی کند.
وی درباره عرضه قیرغیر تهاتری در بورس کالا گفت: این عرضه در بورس کالا در حال انجام است و تنها چند فعال بازار درباره عرضه قیر تصور می کردند مشکلاتی از جمله تسویه وجوه خواهند داشت که ما با جلسات و شفاف سازی هایی این مشکل را رفع کردیم و اکنون در حال انجام است.
وی در زمینه عرضه محصولات جدید فراورده های نفتی در بورس کالا گفت: فعلا برنامه ای برای عرضه محصول جدید نداریم اما امکان افزایش حجم برای محصولات فعلی فراهم است.
سلطان نژاد درباره تعامل با وزارت نفت اظهار داشت:‌ما همکاری نزدیکی با وزارت نفت داریم حتی تبادل اطلاعات انجام می دهیم و روزانه معاملات را با هم رصد می کنیم.
 
 
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :