١٣٩٨/٠٢/١٠ ١:١١ ب ظ
کد خبر : ٧١٣٧٨
مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی نیروگاه های برق حرارتی کشور:
قطعات تعمیری درنیروگاه‌ها توسط سازندگان داخل تامین می‌شود
سازندگان داخل می توانند ۸۰ درصد از قطعات مورد نیاز در بخش تعمیرات نیروگاهی را با بالاترین تکنولوژی تامین کنند.
به گزارش سهام انرژی ، غلامرضا مهرداد مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی نیروگاه های برق حرارتی کشور در حاشیه کنفرانس نیروگاه های برق به خبرنگاران در زمینه آمادگی نیروگاه ها برای تامین برق در پیک مصرف تابستان، گفت:‌ برای آمادگی نیروگاه‌ها و تامین نیازبرق، در پایان تابستان هر سال، کار تعمیرات نیروگاه‌ها را آغاز می کنیم که این تعمیرات برای نیروگاه‌هایی است که بالای ۷۰ هزار مگاوات برق تولید می کنند.
وی در ادامه افزود: این تعمیرات کاملا بر مبنای استاندارد فنی صورت می گیرد و خوشبختانه ۸۰ درصد قطعاتی که برای تعمیرات نیاز به تعویض دارند از داخل تامین می شود. در واقع عمده این قطعات در کشور قابلیت ساخت دارند حتی تجهیزاتی که تکنولوژی بالا دارند مانند پره های توربین گاز در داخل کشور ساخته می شود. در واقع در بیشتر قطعات، نیازی به واردات و وابستگی تجهیزات به خارج از کشور نداریم.
وی در ادامه تاکید کرد: البته ممکن است ظرفیت میزان تولید این محصولات در داخل کشور به آن اندازه ای که نیاز است، نباشد  که در این صورت آن میزان را وارد می کنیم. اما تقریبا بیش از ۸۰ درصد قابلیت ساخت در داخل کشور را دارند. تاکنون تعمیرات ۸۰ درصد تعمیرات برای پیک مصرف امسال انجام شده و مابقی در یک ماه آینده انجام خواهد شد و مشکلی نخواهیم داشت.
مهرداد در زمینه میزان مصرف امسال در پیک ساعت گفت:‌ در سال گذشته  حدود ۵۷ هزار و ۳۰۰ مگاوات نیاز مصرف بود که با توجه به رشد هرساله که بین ۵ تا ۶ درصد رشد مصرف داریم این میزان برای امسال به ۶۰ هزار مگاوات نیاز برق مصرفی کشور خواهد بود. اما با توجه به بارندگی های سال جاری و پر بودن مخازن سدها تولید برق آبی شرایط بهتری دارند و با این اوصاف امسال هیچ نگرانی برای تامین برق مورد نیاز نخواهیم داشت.
وی در زمینه میزان تولید برق در نیروگاه های قدیمی و تولید برق در نیروگاه های جدید گفت: امسال بیش از هزار مگاوات نسبت به سال گذشته تولید در نیروگاه های جدید خواهیم داشت . در حال حاضر نیروگاه های قدیمی هم در مدارهستند. نیروگاه‌هایی با ۵۰ سال قدمت در شبکه سراسری فعال‌اند اما در سال های آتی که ظرفیت تولید افزایش پیدا کند احتمال بازنشستگی و کنار گذاشتن این نیروگاه ها خواهد بود.
این مدیر در حوزه برق در زمینه میزان رشد مصرف برق در کشور گفت: ما جزو کشورهایی هستیم که رشد مصرف قابل توجهی داریم و طی سال های گذشته همواره بین ۵ تا ۸ درصد رشد مصرف داشتیم و این بدان معناست که باید ۴ تا ۵ هزار مگاوات ظرفیت نامی شبکه سراسری اضافه شود تا امکان تامین رشد مصرف تابستان فراهم شود.
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :