١٣٩٨/٠٣/٠٣ ٢:١٥ ب ظ
کد خبر : ٧١٤٠٧
عضو کمیسیون انرژی به "سهام انرژی" گفت:
مجلس نقشی در تغییرنرخ فرآورده های نفتی ندارد
یک نماینده مجلس به سهام انرژی گفت: از لحاظ قانونی دولت اختیار افزایش نرخ فرآورده ها را دارد و مجلس تنها می تواند از منظرهم اندیشی در قیمت ها ورود کند، اما در نهایت دولت تصمیم گیرنده نهایی است.
حسین امیری خامکانی عضو کمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم زرند و کوهبنان، در گفتگو با خبرنگار سهام انرژی، در پاسخ به سوالی که مجلس تا چه میزانی می تواند در قیمت گذاری بنزین و فرآورده ها نقش داشته باشد، اظهار داشت: در زمینه قیمت گذاری و نظارت در قیمت های فراروده های نفتی، یک بار مجلس در قالب قانون هدفمندی یارانه ها قانونی را وضع کرد اما در مجموع قانون به دولت این اجازه را داده است تا پایان برنامه پنجساله می تواند قیمت فرآورده ها را بر طبق ۹۵ درصد فوب خلیج فارس قیمت گذاری کند و بر طبق این قانون نیز اختیار قیمت گذاری بر عهده دولت است.
وی ادامه داد: اخیرا موضوعی که در زمینه افزایش قیمت بنزین مطرح شد مجلس در قالب هم اندیشی ورود پیدا کرد و مخالف افزایش قیمت فراورده ها بود. جلسات غیر علنی تشکیل شد و فضای مجلس مخالف هر گونه تغییر در قیمت فرآورده ها شد.اما در نهایت تصمیم گیری با دولت بود.
این نماینده مجلس تاکید کرد:‌ تا پایان امسال نیز بعید به نظر می رسد دولت بخواهد تصمیمی درباره افزایش قیمت فرآورده ها بگیرد.
 
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :