١٣٩٨/٠٣/٠٩ ١٢:٥٤ ب ظ
کد خبر : ٧١٤١٠
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در کلنگ زنی پروژه سنقر:
دست سرمایه گذاران بخش خصوصی را به گرمی می فشاریم
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: ما هیچ وقت قصد نداریم که جای بخش خصوصی را در پایین دست صنعت پتروشیمی تنگ کنیم، حضور ما در این بخش پیام جذب بخش خصوصی است، ما در کنار آنها حضور داریم و آنها را تشویق به سرمایه‌گذاری و حضور در پروژه می کنیم.
به گزارش سهام انرژی، جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در مراسم آیین کلنگ زنی پروژه تولید کامپاندهای زنجیره اتیلن در سنقر کرمانشاه، طی سخنانی از سرمایه گذاران بخش خصوصی پایین دست پتروشیمی و مشارکت آنها در این پروژه ها در خواست همکاری کرد و گفت: در پروژه سنقر که مربوط به پایین دست پتروشیمی است اعلام کردیم هر کسی آمادگی سرمایه‌گذاری در این بخش را دارد ما نیز آماده‌ایم که به گرمی دست او را بفشاریم.
وی افزود: امسال توسط مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامگذاری شده است و ما به عنوان بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی کشور وظیفه خود می‌دانیم که در جاهایی که امکان ایجاد تاسیسات و واحدهای پتروشیمی با توجیه اقتصادی وجود دارد سرمایه‌گذاری کنیم، البته سرمایه گذاری پایان ناپذیر نیست و حتماً باید سرمایه‌گذاران و مردم هم وارد کار بشوند.
وی افزود:‌ خوشبختانه صنایع پتروشیمی پایین‌دست تنوع بسیار خوبی دارد و بخش های مختلف می‌توانند در آن فعالیت داشته باشد و حجم کمتر از سرمایه‌گذاری نیاز دارند و امکانات طبیعی مانند آب هم کمتر استفاده می‌شود.
وی گفت: طرحی که در سنقر و کلیایی در نظر گرفته‌ شدمی‌تواند خوراک بسیاری از کارگاه‌های کوچک پایین دست خود را برای تولید نهایی محصولات ایجاد کند
ربیعی در مورد پروژه سنقر گفت: این پروژه در عرض ۱۲ تا ۱۵ ماه با سرمایه‌گذاری ۳۵ تا ۴۰ میلیون دلار انجام می‌شود البته در هر جا اگر مسئولین منطقه کمک نکنند یک پروژه کوچک ممکن است چند سال طول بکشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ اقتصادی امروز در شرایط تحریم ها پرداخت و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما الان در جنگ اقتصادی هستیم با همه ابعادش، خیلی از شما بزرگواران جنگ و دفاع نظامی را در هشت سال دفاع مقدس و در دفاع از حریم اهل بیت تجربه کردید.
وی ادامه داد: در جنگ نظامی، دشمن در برابر شما وجود دارد و با ابزار نظامی با آن روبرو می‌شوید اما جنگ اقتصادی بسیار پیچیده‌تر از جنگ نظامی است و تا کوچه پس کوچه های تهران و مراکز اقتصادی و دولتی و غیردولتی این جنگ در جریان است. در جنگ اقتصادی از پشت سر هم گلوله به شما اصابت می‌کند و تهدید می‌شوید.
ربیعی بیان کرد: سربازان جنگ اقتصادی بسیار بسیار گمنام‌تر است، در جنگ نظامی سرداران را به خوبی می‌شناسیم اما در جنگ اقتصادی سربازان گمنام باقی می‌مانند و همین گمنامی باعث می‌شود که عده‌ای فکر کنند سربازی وجود ندارد و بگویند چرا در بخش اقتصاد آرایش جنگی گرفته نمی‌شود!
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس اضافه کرد: کشور در حوزه اقتصاد به شدت در حال جنگ با دشمن یعنی آمریکاست و تحریم‌های امروز بسیار شدیدتر از تحریم‌های قبل از برجام است. کشور اگر امروز روی پاست وصادرات نفت و پتروشیمی همچنان برقرار است به خاطر تلاش‌های سربازان و افسرانی است که نمی‌توانند بیایند پشت بلندگو بگویند چه می‌کنند، چرا که هرچه می‌گویند مورد سوء استفاده دشمنان قرار می‌گیرند.
وی تاکید کرد:‌خوشحالم در صنعت پتروشیمی کشور در جایی هستم که در جنگ اقتصادی با تولید، صادرات، بازگشت ارز به کشور و ایجاد رونق در کشور حضور دارد.
حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح پتروشیمی سنقر گفت: مهندس زنگنه سنگ تمام گذاشت و آبروی خود را برای اجرای طرح سنقر گذاشت و از ایشان تشکر می‌کنیم.
وی در ادامه افزود:‌ هلدینگ خلیج فارس با ورود به منطقه، زمینه را برای تبدیل سنقر به قطب پلیمری فراهم کرده است.
این نماینده مجلس تاکید کرد: امروز امنیت باید اقتصاد را حمایت کنند فردا اقتصاد، امنیت را به خصوص در مناطق مرزی برقرار خواهد کرد.
به گزارش سهام انرژی ، پتروشیمی سنقر که در مالکیت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس است به مساحت ۵ هکتار با سرمایه گذاری ۴۰ میلیون دلار با ظرفیت ۴۸ هزار تن در مدت ۱۲ تا ۱۴ بار از زمان شروع پروژه به بهره برداری می‌رسد.
محصولات تولیدی این پروژه و واحد پتروشیمی عبارتند از کامپانداتیلن، کامپاند پروپیلن، مستر‌ بچ است.
همچنین موارد مصرف این محصولات در صنعت ساختمان، صنعت برق، خودروسازی، صنایع بسته‌بندی، کشاورزی نفت و گاز و پتروشیمی و.. است.
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :