١٣٩٨/٠٣/٢٧ ٢:٥٩ ب ظ
کد خبر : ٧١٤٢٨
در روز دوم اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و فدراسیون روسیه صورت گرفت:
برگزاری نشست کارگروه استانی برای تحکیم روابط اقتصادی ایران و روسیه
کار گروه استانی بین ایران و روسیه با هدف توسعه همکاری های بخش خصوصی، مقابله با تحریم ها و توسعه روابط سیاسی، امروز با حضور وزیر نیرو کشور و وزیر قفقاز شمالی در دومین روز کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و فدراسیون روسیه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سهام انرژی، رضا اردکانیان وزیر نیرو در آغاز این نشست کارگروه استانی همکاری دوجانبه ایران و قفقاز شمالی اظهار داشت:‌ می‌توان از فرصت تحریم‌ها برای توسعه روابط و افزایش همکاری‌های میان دو کشور روسیه و ایران استفاده کرد.
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه بایستی میدان توسعه روابط را در اختیار بخش خصوصی دو طرف قرار دارد، ادامه داد: در سطح افکار عمومی ایران انتظارات زیادی ایجاد شده تا نتایج این همکاری‌ها و امضای یادداشت‌های تفاهم هر چه زودتر در قالب فعالیت‌ها و پروژه‌های مشترک به نتیجه برسد.
اردکانیان افزود: در اجلاس امروز ۱۰ معاون اقتصادی از استانداری‌های نقاط مختلف ایران با برنامه‌های مشخص به منظور توسعه روابط با استان‌های قفقاز شمالی حضور پیدا کرده‌اند و توافق برای اجرای یک پروژه مشترک میان طرفین تاثیر بسیار بیشتری نسبت به برگزاری جلسات متعدد خواهد داشت که طرح آن در سطح افکار عمومی نیز مسیر را برای توسعه هر چه بیشتر روابط باز خواهد کرد.
وی ادامه داد: بی‌تردید در مجموعه وزارت کشور ایران نیز تلاش خواهد شد هر چه سریعتر ارتباط دو جانبه میان استان‌های دو طرف توسعه پیدا کرده و فعالیت‌های طرفین پررنگ تر از گذشته ادامه پیدا کند.
وزیر نیرو تاکید کرد: در شرایطی که هر دو کشور تحت تاثیر تحریم‌های غیرقانونی قرار گرفته‌اند امیدواری زیادی وجود دارد که بتوان از فرصت تحریم‌ها برای توسعه روابط و افزایش همکاری‌های میان دو کشور استفاده کرد.
همچنین در این نشست سرگی چباتاریف وزیر ناحیه فدرال قفقاز شمالی با اشاره به برگزاری دومین همایش تجاری ایران و قفقاز شمالی، گفت: از روز گذشته تاکنون بیش از ۱۰ سند همکاری مشترک به امضا رسیده است که با توجه به نتایج اولین همایش استانی امیدواریم در آینده نزدیک شاهد به ثمر رسیدن توافقات میان دو طرف باشیم.
وی در نشست آغاز به کار کارگروه استانی همکاری دوجانبه ایران و قفقاز شمالی با بیان این مطلب افزود: در این کارگروه نه تنها تمامی استان‌های قفقاز شمالی بلکه سایر مناطق مختلف روسیه نیز با علاقه فراوان در آن شرکت می‌کنند و مطمئنا در آینده نزدیک شاهد به ثمررسیدن توافقات میان مناطق مختلف قفقاز شمالی و استان‌های ایران خواهیم بود.
وی تاکید کرد: به منظور جهش هر چه بیشتر در روابط میان دو منطقه مناسب است تا یک نماینده از هر طرف به صورت دائم انتخاب شود تا به صورت مداوم پیگیر اجرای پروژه‌ها و نتایج حاصل از توافقات میان مقامان ایران و قفقاز شمالی باشد.
همچنین در این نشست الک خاتسایف، رئیس روسی کارگروه استانی همکاری‌های دو جانبه طی سخنانی روابط تاریخی ایران و قفقاز شمالی را نقطه عطفی برای گسترش روابط میان دو منطقه دانست و افزود: در حال حاضر علاقه‌مندی بالایی از طرف استان‌های روسی برای همکاری با استان‌های ایرانی وجود دارد.
وی تاکید کرد: ۶۱ استان روسیه از همکاری‌های منطقه‌ای و استانی بین روسیه و ایران حمایت کرده‌اند.
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :