١٣٩٨/٠٤/٠٢ ٥:٥٨ ب ظ
کد خبر : ٧١٤٣٦
معاون بین الملل وزارت نفت در جمع خبرنگاران گفت:
به دلیل تحریم های گذشته یادگرفتیم چگونه فرآورده صادرکنیم
زمانی نیا گفت: برای صادرات محصولات پتروشیمی در شرایط تحریم ها با مشکلاتی مواجه هستیم اما این مشکل و چالش به دلیل فشارهای تحریم ها قبلا هم بوده، لذا ما یادگرفتیم با مشکلات چگونه کنار بیاییم و در شرایط تحریم چگونه صادرات داشته باشیم.
به گزارش سهام انرژی، امیرحسین زمانی نیا معاون بین الملل وزیرنفت، در حاشیه مراسم افتتاح موزه بنزین دروازه دولت در جمع کمی از خبرنگاران با اعلام مشکل صادرات نفت و فرآورده های آن در شرایط تحریم اظهار داشت: ما برای فروش نفت خام با چالش هایی مواجه هستیم و این مشکلات در زمینه فرآورده ها هم وجود دارد اما به نسبت کمتر است. بنابراین باید بتوانیم برای تولید و فروش محصولات تعادل ایجاد کنیم.
وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از میزان مصرف، بنزین و فرآورده داریم و باید در زمینه احداث پالایشگاه و تولید مازاد تعادل برقرار کنیم. 
وی در زمینه فروش محصولات پتروشیمی در شرایط تحریم ها تصریح کرد: بازارهای جهانی متاثر از تحریم های امریکا نسبت به ایران هستند و حتما در زمینه صادرات با چالش هایی مواجه خواهیم شد. البته مشکل اصلی تبادلات مالی و سیستم بانکی است. اما یاد گرفتیم که صادرات را متوقف نکنیم و در شرایط تحریم هم صادرات داشته باشیم.
زمانی نیا درباره احداث پالایشگاه های جدید گفت: در شرایط فشار تحریم های امریکا برای احداث پالایشگاه باید دوباره فکر کرد اما نوسازی پالایشگاه ها و مجتمع ها در صورت وجود منابع مالی باید مورد توجه قرار گیرد.
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :