١٣٩٨/٠٥/٠٩ ٣:٢٢ ب ظ
کد خبر : ٧١٤٨٨
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران به سهام انرژی گفت:
کشورهای منطقه متقاضی بنزین ایران
پدیدار گفت: کشورهای افغانستان، ترکیه و پاکستان برای خرید بنزین ایران اعلام آمادگی کردند و خرید تهاتری و نقدی در معاملات ذکر شده است.
رضا پدیدار رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با سهام انرژی درباره صادرات بنزین از طریق بورس گفت: عرضه بنزین از طریق بورس فرصت مناسبی برای فروش بنزین در منطقه و مطرح شدن ایران به عنوان صادرکننده بنزین حرکت بسیار مناسب و سازنده ای بود.
وی در ادامه افزود: ویژگی ایران در بین 15 کشور منطقه بسیار حائز اهمیت است. در بین این کشورها 8 کشور از فرآورده های هیدروکربنی ایران بهره مند بودند زیرا محصولات تولیدی ایران با استانداردهای آن­ها همخوانی دارد. لذا برای صدور بنزین تولیدی ایران نیز این موضوع می ­تواند کشورهای منطقه را بازار هدف قرار دهد.
پدیداراظهار داشت: اولین کشورهایی که برای خرید بنزین ایران اعلام آمادگی کردند افغانستان، پاکستان و ترکیه بودند. ضمنا این کشورها آمادگی خود را برای خرید پایاپای و امکان خرید نقدی مطرح کردند که این موضوع برای ما بسیار خوب است. 
وی درباره میزان قیمت پایه 581 دلار در هر تن گفت: این رقم اعلام شده و فروش بنزین برای ما یک رقمی معادل 5 هزار تومان می شود که این قیمت تمام شده ناشی ازفروش به معنی جبران هزینه های تولید و جبران پرداخت یارانه بنزین هم می شود.
عضو هیات نمایندگان تهران در اتاق بازرگانی گفت: نکته ای که برای  فروش بنزین در نظر گرفته شده این است که بنزین در بورس فقط به اشخاص حقوقی واگذار می شود و این موضوع در شورای اقتصاد هم تاکید شده است. اشخاص حقوقی ملزم به ارائه کلیه مدارک معتبر و حقوقی شرکت خود هستند و در صورت احراز هویت حقوقی می توانند به عنوان خریدار قرارداد ببندند.
وی افزود: تولید بنزین ایران تا مرز 108 میلیون لیتردر روز الزامی را برای ما فراهم می کند تا این محصول را صادرکنیم و از مرداد ماه سال 98 عملا ایران به عنوان صادرکننده بنزین در دنیا مطرح می شود و اگر این موضوع تداوم یابد ما از شرایط تحریم ها سربلند خواهیم بود.
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :