١٣٩٨/٠٦/٢٦ ١:١٧ ب ظ
کد خبر : ٧١٥٨٢
مدیر سرمایه گذاری NPC به سهام انرژی گفت:
سرمایه گذاری خارجی در صنعت پتروشیمی ایران در جریان است
علیمراد گفت: سرمایه گذاری خارجی در صنعت پتروشیمی ایران با وجود تحریم ها همچنان در جریان است و سرمایه گذاران به دلیل جذابیت این صنعت تلاش می کنند تا تحریم ها را دور زده و همچنان به سرمایه گذاری در ایران ادامه دهند.
حسین علیمراد، مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار "سهام انرژی" ضمن اعلام این مطلب که صنعت پتروشیمی ایران برای همه سرمایه گذاران خارجی یک جذابیت است و آنها همواره سعی دارند با دور زدن تحریم ها در پتروشمی ایران سرمایه گذاری کنند، گفت: مزیت ایران در صنعت پتروشیمی مختص 80میلیون جمعیت ایران نیست بلکه 13 کشور منطقه مد نظر است و این یعنی میلیون ها دلار بازار و برای سرمایه گذار خارجی بالاترین مزیت است.
وی در ادامه تصریح کرد: در واقع سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران به دلیل مزیت های بالایی که دارد سرمایه گذار حاضر می شود برای به دست آوردن بازارها، راه هایی را برای دور زدن تحریم ها پیدا کند. یکی از این مزیت ها البته به غیر از مزیت بازار بکر منطقه ، مزیت خوراک دائم و قابل اتکا ایران در این صنعت است.
علیمراد گفت: خوراک در دسترس همواره سرمایه گذاران را به سمت صنعت پتروشیمی ایران کشانده است و این سرمایه گذاری و همکاری با سرمایه گذاران خارجی در جریان است و اگر در آینده مشکلی برای این شرکت ها بوجود نمی آمد اسامی انها را اعلام می کردیم.
وی در پاسخ به سوال ما که معمولا این سرمایه گذاران از شرکای ایرانی برای مشارکت استفاده می کنند تا نامی از آنها در سرمایه گذاری برده نشود، گفت: سرمایه گذاران به دلیل همان تمایل سرمایه گذاری که گفته شد راه های مختلفی را پیدا می کنند که یکی از آنها یافتن شریک ایرانی برای دور زدن تحریم هاست.
مدیر سرمایه گذاری NPC گفت:  سرمایه گذاری در صنعت پتروشمی همواره سرمایه بر است و این طور نیست که امروز تصمیم بگیریم و فردا اجرا کنیم این تصمیمات درعدم پایداری شرایط بین المللی گرفته می شود و طبیعی است که تصمیمات و اجرا به تاخیر بیفتد. ما این زمان را به سرمایه گذاران دادیم تا خودشان راه هایی را برای سرمایه گذاری بهتر ودور زدن تحریم ها پیدا کنند و تا جایی که لازم باشد وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران نیز با سرمایه گذارن خارجی همکاری می کند.
وی در زمینه شرایط سخت تحریم های یکجانبه گفت: به دلیل مزیت صنعت پتروشمی ایران، می بینیم که سرمایه گذار خارجی همچنان در ایران فعالیت می کند. اما نکته حائز اهیمت این است که ما همواره در شرایط تحریم های یکجانبه بودیم. مختص حال حاضر نیست. ما در این وضعیت تحریم ها یاد گرفتیم چگونه کار کنیم و بتوانیم راه های مختلفی را برای برون رفت از تحریم پیدا کنیم و به راهمان ادامه دهیم. واقعا به جرات می گویم که تحریم ها درتوسعه صنعت پتروشمی تاثیری نداشته است و ما در شرایط تحریم به دستاوردهایی نائل آمدیم.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :