١٣٩٨/٠٦/٢٧ ٣:١٨ ب ظ
کد خبر : ٧١٥٨٥
حضور 5 درصدی شرکت های پتروشیمی در نمایشگاه ایران پلاست امسال
این طور که شواهد امر نشان می دهد مشارکت پتروشیمی ها در نمایشگاه ایران پلاست سال به سال کم رنگ تر می شود و امسال نیز این مشارکت به 5 درصد رسیده است.
هر ساله بزرگترین رویداد صنعت پلاستیک کشور در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود. این نمایشگاه به دلیل تخصصی بودن در حوزه پلاستیک حجم قابل توجهی از این صنعت  یعنی حوزه پایین دست صنعت پتروشیمی را به خود اختصاص می دهد . درواقع برگزاری چنین نمایشگاهی که امسال سیزدهمین دوره آن در پیش است با هدف دستیابی به همکاری متقابل بین صنایع میان دست یعنی پتروشیمی ها و صنایع پایین دست برگزار می شود. صنایع پایین دست همان صنایع تکمیلی که همواره بخش قابل توجهی از تولیدکنندگان بخش خصوصی را به خود اختصاص داده و نیازمند مواد و خوراک از مجموعه های پتروشیمی هاست.
از این رو آن طور که شواهد امر نشان می دهد مشارکت پتروشیمی ها در نمایشگاه ایران پلاست سال به سال کم رنگ تر می شود و امسال نیز این مشارکت به 5 درصد رسیده است. اهمیت حضور شرکت های پتروشیمی در چنین رویدادی می تواند زمینه ساز همکاری بیشترو آشنایی با فناوری های جدید صنایع پایین دستی باشد. صنایعی که مصرف کننده خوراک تولیدی مجموعه های پتروشیمی هستند.
معین فر رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع همگن پلاستیک (استان تهران) در زمینه حضور حداکثری صنایع پایین دست پتروشیمی ها در نمایشگاه ایران پلاست امسال گفت: ۹۵ درصد شرکت‌کنندگان سیزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست، صنعتگران حوزه پلاستیک هستند.
وی افزود: ۹۵ درصد شرکت‌کنندگان در نمایشگاه ایران پلاست، صنعتگران پلاستیک و پنج درصد شرکت‌های پتروشیمی هستند.
معین‌فر صنعت پلاستیک را صنعت نخست ایران خواند و ادامه داد: این صنعت می‌تواند ارزآوری بسیار بالایی داشته باشد، اما با مشکلاتی نیز دست و پنجه نرم می‌کند. این مشکلات شامل دو دسته‌ عمده‌ ماشین‌آلات و مواد اولیه است که ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند، به طوری که اگر ماشین‌سازی پیشرفت نکند منجر به کاهش کیفیت محصول و از دست رفتن بازارهای صادراتی در آینده‌ نه چندان دور خواهد شد. ابزار صنعت پلاستیک باید روزآمد باشد تا سرانجام محصول باکیفیت تولید شود.
وی با اشاره به اینکه در سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست به صورت تجمیع تشکل‌ها حضور پیدا خواهیم کرد، اظهار کرد: همه انجمن‌ها با افزایش تعداد آنها تحت عنوان یک تشکل گرد هم آمدند و شورای تشکل‌های پلاستیک را بنا نهادیم که با استقبال زیادی روبه‌رو شد.
توسعه صنایع تکمیلی که در ادبیات بسیاری از مدیران صنعت نفت مطرح بوده است می توانست درهمین اشل کوچک نمایشگاهی خود را نشان  دهد. یعنی این طور نباشد که هماهنگی صنایع تکمیلی با اما و اگرهایی مواجه باشد. 
سطح انتظارات از مجموعه های پتروشیمی بواسط تکمیل زنجیره ارزش، تعامل بیشتر با صنایع پایین دستی، بالاست و در شرایطی که مجموعه های پتروشیمی در کشور شرایط بهتری نسبت به دیگر صنایع دارند جا دارد این مشارکت در همه زمینه ها محسوس باشد بویژه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست که در تاریخ ۳۱ شهریورماه تا سوم مهرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :