١٣٩٨/٠٦/٣١ ١٢:٣٠ ب ظ
کد خبر : ٧١٥٩٠
بیژن زنگنه نمایشگاه ایران پلاست گفت:
پتروشیمی در خط مقدم جنگ اقتصادی است
وزیر نفت: پتروشیمی در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد و ارز حاصل از صادرات که در نتیجه صادرات محصولات پتروشیمی است ، توسط سامانه نیما عرضه می شود و به نوعی گردش اقتصادی بوجود آورده است.
به گزارش سهام انرژی ، وزیر نفت امروز 31 شهریور ماه در آیین مراسم افتتاح نمایشگاه ایران پلاست تهران گفت: نمایشگاه ایران پلاست به ابتکار شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال 81 آغاز شد و امروز سیزدهمین دور آن در حال برگزاری است.
وی گفت: اکنون در آستانه جهش سوم پتروشیمی قرار داریم. ارزش تولید در سال 76 و در دولت آقای خاتمی یک میلیارد دلار بود که با تلاش های صورت گرفته این رقم به بیش از 17 میلیارد دلار رسیده است.
زنگنه گفت: در سال 92 تولید اتان 4.2 میلیون تن بوده که اکنون به 7.3 میلیون تن رسیده است و پیش بینی می شود تا سال 1400 به 16 میلیون تن در سال برسد.
وی با بیان اینکه 6.3 میلیون تن خوراک از بیدبلند، 1.8 میلیون تن از ان جی ال 3200، 2.4 میلیون تن از خارک و ... تامین خواهد شد گفت: در حال حاضر جمع‌آوری گازهای فلر با 1.2 میلیارد دلار توسط هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی کارون در جریان است و با اجرای واحدهای ان جی ال و خارک گازهای مشعل صفرمی شود و تمامی آ‌نها تبدیل به ثروت خواهند شد و از آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری می شود.
زنگنه با بیان اینکه در جهش سوم پتروشیمی (سال 1400) تولید پتروشیمی به 25 میلیارد دلار می‌رسد افزود: ظرفیت تولید نیز به 100 میلیون تن خواهد رسید.
وی گفت: جهش دوم از سال 92 آغاز شد و تولید محصولات پتروشیمی به قیمت سال 92 تا سال 1400 به 25 میلیارد دلار می رسد.
وزیر نفت اظهار داشت: پرهیز از خام فروشی از برنامه های وزارت نفت است. این جهش ها بیانگر همین هاست زمانی که تولید یک میلیارد به بیش 25 میلیارد دلار می رسد نشان دهنده این موضع است.
زنگنه در مورد شتاب دهنده ها و استارت آپ ها که در نمایشگاه امسال جایگاه ویژه ای دارند گفت: در پتروشیمی هم می توانیم در بهبود تولید از شتاب دهنده ها استفاده کنیم و برنامه گسترده ای برای این بخش داریم. ما تا چند سال پیش فکر می کردیم اشتغال یعنی کارمند شدن است در حالیکه شتاب دهنده ها می گویند بدون اینکه کارمند دولت شد می توان اشتغال ایجاد کرد. این تغییر پارادایم برای ما خیلی مهم است.
توسعه صنعت پایین دست منجر به رونق کسب و کار است
در این مراسم بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز به عنوان اولین سخنران به ایراد سخنانی در خصوص صنعت پتروشیمی و پیشبرد طرح ها پرداخت و اظهار داشت: توسعه صنعت پایین دست منجر به ایجاد کسب و کار است که این امر ارتباط نزدیکی با صنعت پتروشیمی دارد.
وی افزود: الزامات توسعه در صنعت پتروشیمی در 4 حوزه تعریف می شود. این 4 حوزه خوراک، سرمایه، فناوری و بازار است که هر یک در صورت فضای کسب و کار متنوع می تواند به توسعه بیانجامد.
محمدی گفت: میزان حجم سرمایه گذاری کنونی در صنعت پتروشیمی کنونی در صنعت پتروشیمی 40 میلیارد دلار است که این عدد تا سال 1404 به 93 میلیارد دلار خواهد رسید. 
محمدی در زمینه سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست امسال گفت: ایرتن پلاست مهم ترین رویداد صنعت پلاستیک در منطقه خاورمیانه است. حضور 570 شرکت داخلی، 35 شرکت خارجی از کشورهای ایتالیا، ترکیه، روسیه، هند و چین و ... در این نمایشگاه حضور دارند.
به گفته وی یکی از اقدمات خوب این نمایشگاه، حضور شرکت های دانش بنیان و استارت آپ هاست.




چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :