١٣٩٨/٠٧/٠١ ١:٤٩ ب ظ
کد خبر : ٧١٥٩٣
مدیرعامل نیروگاه جهرم به "سهام انرژی" گفت:
برق را در بورس انرژی به هر قیمتی به تولیدکنندگان بزرگ نمی دهیم
مهندس پیمان کنعان مدیرعامل شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم در نشست خبری یک دیدار یک عرضه فرابورس ، در پاسخ به سوال خبرنگار سهام انرژی که برای عرضه برق در بورس انرژی به بخش صنایع و تولیدکنندگان بزرگ چه نظری دارند و آیا در این زمینه اقدامات خاصی ترتیب داده اند یا خیر? گفت: برای عرضه برق در بورس انرژی به تولیدکنندگان بزرگ کاملا مدیریت می کنیم و حاضر نیستیم ....
به گزارش سهام انرژی، مهندس پیمان کنعان مدیرعامل شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم در نشست خبری یک دیدار یک عرضه فرابورس ، در پاسخ به سوال خبرنگار سهام انرژی که برای عرضه برق در بورس انرژی به بخش صنایع و تولیدکنندگان بزرگ چه نظری دارند و آیا در این زمینه اقدامات خاصی ترتیب داده اند یا خیر? گفت: برای عرضه برق در بورس انرژی به تولیدکنندگان بزرگ کاملا مدیریت می کنیم و حاضر نیستیم به هر قیمتی برق را به تولیدکنندگان بزرگ عرضه کنیم زیرا منافع سهامداران برای ما مهم است.
وی در ادامه گفت: ما همواره بازار و خریداران را رصد می کنیم و در شرایطی که برای سهامداران ما سودآور باشد برق را در بورس انرژی عرضه می کنیم.
وی به عرضه کندگان برق در بورس انرژی اشاره کرد و گفت: برخی از عرضه کنندگان به دلیل مشکلات هزینه ای ناچار به عرضه هستند و یا در مواردی برای پیشبرد طرح ها مجبور به عرضه هستند اما برای نیروگاه جهرم فرصت ها و مدیریت عرضه مهم است .
کنعان گفت: مثلا اگر با شرکت صنعتی روابط دو جانبه فروش برق داشته باشیم در شرایطی که نفع این همکاری به گونه ای باشد که برای سهامداران سودآور باشد و یا روند تولید ما حتی یک روز جلوتر بیاندازد ما به این نوع عرضه رضایت داریم در غیر این صورت وارد معامله با خریداران بزرگ نمی شویم.
وی به سال 96 که اوج عرضه برق در بورس انرژی بود اشاره کرد و گفت: در آن زمان شرایط عرضه برق در بورس خوب بود اما سال 97 به دلیل عدم حمایت وزارت نیرو از عرضه کنندگان برق در زمینه قیمت این روند با افول مواجه شده است.

مطالباتمان را از وزارت نیرو گرفته ایم
مدیرعامل نیروگاه جهرم در پاسخ به سوال سهام انرژی که آیا مطالباتی از وزارت نیرو برای فروش برق داشته اند گفت: معمولا مطالبات بالای 3 سال دریافت می شود اما خوشبختانه ما به خوبی می توانیم مطالباتمان را بدون مشکلی از وزارت نیرو دریافت کنیم.
وی به نمونه ای از بازده زمانی برای دریافت مطالبات خود اشاره کرد و گفت: در سال 96 نزدیک به 260 میلیارد تومان طلب داشتیم که در یک بازده زمانی 14 ماهه 360 میلیارد وصول مطالبات داشتیم.
کنعان توضیح داد: ما مطالبه و طلب از وزارت نیرو داریم اما در کل جریان وصول مطالبات بنا به پتانسیل های شرکت ها و عملکردها می تواند متفاوت باشد. اگر نگاهی به فعالیت شرکت نیروگاه جهرم داشته باشیم می بینید که در دو سال اخیر ضمن اینکه 6 واحد گازی را به بهره برداری رساندیم و 4 واحد گازی را اورهال کردیم و دو واحد بخار را وارد مدار شبکه کردیم، لذا نوع نگاه وزارت نیرو به پروژه ها و عملکرد این شرکت و دیگر شرکت ها می تواند متفاوت باشد و به وصول مطالبات کمک کند. با این توضیح می توان اذعان کرد که تا این لحظه مطالبات و دریافتی های ما منطقی بوده زیرا فعالیت 24 ساعته طی این دو سال مبرهن این موضوع است.   
وی در ادامه تصریح کرد: میزان طلب در حال زایش است با توجه به اینکه دو سیکل ترکیبی داریم و در همین پیک 98 تمام واحدها در مدار هستند این یعنی مطالبه ما هچنان وجود دارد و بیشتر می شود.
کنعان در زمینه فعالیت نیروگاه جهرم به عنوان یک شرکت خصوصی در زمینه تولید برق گفت: نیروگاه جهرم در آبان 90 به ثبت رسید و در زمینه طرح احداث و بهره برداری نیروگاه، خرید و فروش انرژی برق، صادرات برق و ... فعالیت می کند.
وی بیان کرد: سرمایه اسمی شرکت بیش از 2 هزار و 400 میلیارد تومان است وتولید واقعی نیروگاه جهرم در پایان سال 97 بیش از 4 میلیون و 827 هزار مگاوات است.
مدیرعامل نیروگاه جهرم اظهار داشت: ظرفیت اسمی این نیروگاه 1284 مگاوات است که سهم 1.6 درصدی از کل کشور را دارد. همچنین نیروگاه سهم 2.82 درصدی را از تولید نیروگاه های خصوصی کشور در سال 97 را به خود اختصاص داده است.
به گفته وی سهامدار عمده این نیروگاه بانک سپه 71.3 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد. همچنین بانک های تجارت و گروه مالی ملت به ترتیب 18.9 و 9.6 درصد سهام شرکت جهرم را دارند.
کنعان درباره برنامه های توسعه ای و چشم انداز آتی توضیح داد: تکمیل و راه اندازی واحد 3 بخار قبل از سال 99 از برنامه های ماست. همچنین شرکت جهرم از سال 99 به بعد مالک یک نیروگاه سیکل ترکیبی سه بلوکی با ظرفیت اسمی 1444 مگاوات خواهد بود.
 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :