١٣٩٨/٠٧/٠٢ ١:٥٠ ب ظ
کد خبر : ٧١٥٩٤
توسط گروه بین المللی پتروکالا صورت گرفت:
کریدورارتباطی خدمات تولید تا مصرف، درصنعت نفت تشکیل می شود
رئیس کمیسیون بازرگانان اتحادیه اوپکس گفت: برای برقراری ارتباط بین تولید تا مصرف کنندگان صنعت نفت در بخش های تجهیزات، توانمندی های داخل ، قیمت گذاری و ... شبکه ارتباطی در قالب تکمیل زنجیره تولید این صنعت، توسط گروه بین المللی پتروکالا ایجاد شده است.
به گزارش سهام انرژی، محمودی رئیس کمیسیون بازرگانان اتحادیه اوپکس در دیدار با اصحاب رسانه در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در مورد این ارتباط و زنجیره تولید گفت: صنعت تامین کنندگان تجهیزات و مواد در حوزه انرژی از توان بالایی برخوردارند اما به دلیل عدم اطلاعات کافی مصرف کنندگان نسبت به توان داخل این توانمندی ها ناشناخته باقی می ماند لذا برای تسریع در ارتباط بیشتر و ایجاد زنجیره تولید تا مصرف، شبکه اطلاع رسانی به این منظور طراحی کردیم تا این حلقه مفقوده در این زنجیره از بین برود.
وی در ادامه گفت:  برهمین اساس سامانه ای در سایت پتروکالا ایجاد کردیم که تا امروز این سامانه توانسته است  1500 عضو در خود ثبت کند و خوشبختانه نقل و انتقالات و عملکرد مثبتی نیز تاکنون در این حوزه صورت گرفته است.
محمودی گفت: اعضا و تامین کنندگان خدمات و تجهیزات به راحتی می توانند اطلاعات خود را از صفر تا 100 در این سامانه وارد کنند. همچنین مصرف کنندگانی که نیازمند چنین امکاناتی هستند با مراجعه به سامانه و از طریق ارتباط با پتروکالا می توانند از این نوع خدمات بهره مند شده و نیازهای خود را برطرف کنند که این موضوع خود تکمیل کننده زنجیره تولید است.
به گفته وی این خدمات در حال حاضر برای بخش های داخلی کشور است و در این سامانه اطلاعات فارسی است زیرا در صورت انگلیسی بودن اطلاعات با توجه به موضوع تحریم های بین المللی فعلا این اطلاعات در شبکه ارتباطی پتروکالا به صورت فارسی است.
وی خدمات پتروکالا را صرفا به عنوان مرجع اطلاع رسانی در همه زمینه ها بویژه در بخش های قیمت گذاری نیز تاثیر گذار عنوان کرد و گفت: تا چه زمانی قرار است قیمت محصولات داخلی ما را مراجع بین المللی تعیین کنند. صنعت انرژی ایران همواره شاهد قیمت گذاری محصولات تولیدی ایران مانند قیر، پلیمرها و گازوئیل است که توسط ICIS و دیگر مراجع قیمت گذاری خارجی تعیین می شود. حتی در این خصوص شرکت های پتروشیمی برای اطلاع از این قیمت ها مبالغی بین 2 تا 5 میلیارد تومان هزینه می کنند اما با تبدیل شدن سامانه فوق الذکر به عنوان مرجع قیمت گذاری در داخل بخشی از این گونه هزینه ها کاهش خواهد یافت.
محمودی در زمینه بازدیدهایی که از واحدهای تولیدی و مصرف دارند گفت: با انجام واحد های بازدید شده توانستیم این واحدها را به صورت یک وندور به پتروشیمی ها ارائه دهیم. با توجه به بازدیدهایی که از واحدهای تولیدی صورت گرفته در مواردی پتروکالا می تواند در زمینه کیفیت و پایبندی به آن تضمین هم ارائه دهد.
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :