١٣٩٨/٠٧/٠٦ ٦:٣١ ق ظ
کد خبر : ٧١٥٩٩
مدیرعامل گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان به "سهام انرژی" گفت:
ما با تحریم ها بزرگ شدیم
اشرف زاده گفت: تحریم ها برای ما مانعی نبوده و نیست بلکه محدودیت است. تحریم ها باعث شد نگاه ما به سمت داخل بیشتر معطوف شود و در واقع ما با تحریم ها در صنعت پتروشیمی بزرگ شدیم.
رسول اشرف زاده مدیرعامل گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان ( پترول ) در گفتگو با "سهام انرژی" در حوزه تحریم ها و محدودیت هایی که در صنعت پتروشیمی ممکن است بوجود آید، گفت: تحریم ها باعث شده است که نگاه ما بیشتر به سمت توانمندی های داخل معطوف شود. در واقع ما به عنوان مدیران صنعت پتروشیمی در شرایط تحریم یا راهی خواهیم یافت و یا راهی خواهیم ساخت تا بتوانیم از موانع به راحتی عبور کنیم.
وی در حوزه تولید محصولاتی که از گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان مورد بررسی و مطالعات بیشتری قرار گرفته است، گفت: یکی از محصولات مورد نیاز بازار که متقاضیان بیشتری دارد و در برخی موارد با کمبود این محصول هم مواجه هستیم، پروپیلن است. برای تولید بیشتر این محصول در پروژه ای که برای آن تعریف کردیم، تاکنون 30 درصد پیشرفت پروژه داشتیم و با تولید آن 150 هزار تن به پروپیلن موجود بازار اضافه خواهد شد.
به گفته وی در زمانی که تولید پروپیلن به شکل انبوه در دسترس باشد این امر به توسعه صنایع پایین دست و اشتغال زایی منجر خواهدشد.
اشرف زاده در مورد دیگر محصول تولیدی پترول که مورد نیاز بازار است، گفت: لاستیک مصنوعی یکی از محصولاتی است که قرار است در پتروشیمی صدف تولید شود و یکی از نیازهای مهم کشور است. تولید این پروژه در پتروشیمی صدف، 42 درصد پیشرفت دارد و در سال 1400 در مدار تولید انبوه قرار می گیرد. میزان تولید به گونه ای خواهد بود که امکان صادرات این محصول  را فراهم خواهد کرد.  
مدیرعامل پترول در زمینه ورود به جهش سوم پتروشیمی و طرح های مجموع در این بخش نیز گفت: یک سری از طرح هایی که گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان برای ورود به جهش سوم پتروشیمی در دست بررسی دارد بیشتر طرح های حوزه پایین دست پتروشیمی است که با استفاده از توان بخش خصوصی و سرمایه آنها مورد استفاده قرار می گیرد.
وی ادامه داد: این بخش ها به  دلیل تکمیل صنایع پایین دست پتروشیمی می توانند از مواد اولیه و خوراک در دسترس استفاده کنند و در دستیابی به خوراک در مضیقه نباشند. بویژه در مناطقی که خوراک بیشتری فراهم باشد، صنایع تکمیلی پایین دست نیز قابلیت رشد بیشتری خواهند داشت.
وی افزود: در این زمینه شرکت پترول چند طرح مطالعاتی را در ارومیه، لردگان، ایلام در دست بررسی دارد. سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند با سرمایه گذاری اندک، به تولید محصول و تکنولوژی جدید دست یابند و همه اینها ایجاد شغل خواهد کرد.لذا برای ورود به جهش سوم در این زمینه مشکل خاصی نداریم.
وی در خصوص کاهش تقاضا که اخیرا در بورس کالا برای محصولات پتروشیمی بوجود آمده است، گفت: تقاضاها معمولا مقطعی هستند زیرا نیاز به مواد اولیه همیشه بوده و هست . ما به عنوان تولید کننده محصول همیشه یک نگاه 5 ساله به گذشته و نگاه 10 ساله به آینده داریم. در واقع نگاه صنعت مردان یک نگاه 20 ساله و بلند مدت در تولید است و تلاطم های تقاضا و یا بر فرض سقوط قیمت ها، مواردی است که کاملا مقطعی بوده و این میزان دوباره و با گذر اندک زمانی به افزایش تقاضا می رسد.
 

 
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :